„Yamaha” paver durvis uz elektromotociklu tirgu

Yamaha_pes1

Japāņu mototehnikas ražotājs „Yamaha” oficiāli apstiprinājis, ka gatavo ražošanai kā konceptus prezentētos elektrociklus „PES1” un „PED1”.

„Yamaha” debija elektrisko spēkratu tirgū ir plānota uz 2016. gadu.

Atgādināsim, ka pērn Tokijas starptautiskajā autoizstādē izrādīto konceptmoču nosaukumi atšifrējami attiecīgi kā „Passion, Electric, Street” (ielas modelis) un „Passion, Electric, Dirt” (bezceļa modelis).

Tie būs vieglas konstrukcijas braucamrīki,

kuru konstrukcijas pamatā paredzēts alumīnija monokloka rāmis. Neraugoties uz atšķirīgo funkcionālo pozicionējumu, abiem topošajiem modeļiem paredzēts analogs aprīkojums: līdzstrāvas dzinējs un litija-jonu akumulatoru baterija. Protams, nekāda tehniskā specifikācija pagaidām netiek atklāta.

Yamaha_pes2

„PES1” tajā vietā, kur tradicionālas konstrukcijas močiem atrodas benzīnbāka, atradīsies neliels bagāžas nodalījums. Vismaz koncepta versijā tam bija neparasti novietots aizmugurējais monoamortizators – tas atradās horizontāli zem dzinēja. Šāds risinājums, protams, der tikai braukšanai pa gludu asfalta segumu. Daudz detaļu izgatavošana no oglekļa šķiedras ļāva konceptbaika masu samazināt teju par 100 kg, taču diez vai jau tā relatīvi dārgu elektriskās piedziņas motociklu sērijveida versijā „Yamaha” nolems vēl sadārdzināt ar tik dāsnu kevlara izmantošanu.

Krosinieks „PED1” bija vēl vieglāks – 85 kg. Taču tam Tokijas izstādes koncepta versijā nebija sēdekļa un vēl dažu ikdienas lietošanai nepieciešamu detaļu. Tam amortizatori bija novietoti pierastā stāvoklī, nesamazinot klīrensu.

Yamaha_ped1

Vēl gan līdz šo konceptu transformācijai par reāliem močiem ir jāpagaida divi gadi, un šajā laikā tie var visai spēcīgi izmainīties un gan jau arī izmainīsies… Taču svarīgākais, kas jāizloba no šīs ziņas ir tas, ka „Yamaha” kā pirmais no Japānas motociklu ražotāju lielā četrinieka ir oficiāli atzinis elektrisko motociklu perspektīvas.

Birkas: