„ZF” gatavo jaunas paaudzes „automātu”

ZF_as-tronic_1

Pagājušajā nedēļā transmisiju ražotājs „ZF” atzīmēja kādu nozīmīgu notikumu – kravas automobiļiem paredzētās automātiskās pārnesumkārbas „AS Tronic” miljonā eksemplāra izgatavošanu – un padalījās ar saviem nākotnes plāniem.

1997. gadā „ZF” laida klajā pasaulē pirmo automātisko transmisiju smagajiem kravas automobiļiem. Sākotnēji gan tas bija tikai tā saucamais „pusautomāts”, taču jau pēc trim gadiem tirgū nonāca „AS Tronic” otrā paaudze, kas pārnesumus slēdza pilnīgi automātiskā režīmā. „ZF” „automāti” tika izmantoti gan maģistrālajos pārvadājumos, gan lokālajam piegādes transportam, gan arī smagos darbos strādājošai celtniecības tehnikai. Drīz vien „AS Tronic” pielāgoja izmantošanai arī autobusiem.

Šobrīd „AS Tronic” transmisijas tiek piedāvātas trijās svara kategorijās

– attiecīgi smagiem, vidējiem un viegliem darbiem –, un tās spēj pārvadīt no 500 līdz 3000 Nm griezes momentu. Pārnesumkārbā ir integrēta arī t.s. kalnu bremze „Intarder”, kas ļauj līdz 90% samazināt darba bremžu sistēmas noslodzi un pagarināt to kalpošanas laiku.

Kompānijas „ZF” pārstāvji atklāj, ka izstrādes procesā atrodas jaunās paaudzes automātiskā pārnesumkārba „TraXon”. Tā spēs pārvadīt līdz 3500 Nm griezes momentu. Transmisija tiek veidota pēc moduļu principa, un viens no nozīmīgiem elementiem būs „PreVision GPS” elektroniskā vadības sistēma, kas darba algoritmu pielāgos konkrētā reģiona reljefa apstākļiem. Tas ļaus optimizēt dzinēja darbību, samazinot degvielas patēriņu un kaitīgos izmešus.