Ceturtdien, 8.jūlijā Rīgā, „Latvijas Gada motocikls” uzticamā partnera tirdzniecības centra „Mols” daudzstāvu austostāvvietā notika 2021.gada konkursa rezultātu paziņošana un balvu pasniegšanas svinīgā ceremonija. Otro reizi pēc kārtas Latvijā par Gada motociklu pasludināts itāliešu ugunīgā zīmola „Ducati” spēkrats. Šoreiz tas ir „DUCATI StreetFighter V4 s”. Piebilstams, ka žūrijas balsojums šoreiz sakrita ar ikvienam interesentam pieejamo Tautas Simpātiju balsojumu.
Konkursa mērķis ir informēt publiku, veicināt Latvijas motodzīves aktivitātes un pievērst uzmanību motociklam kā transporta, atpūtas, sporta un izklaides objektam. Pērn Covid-19 ierobežojumu dēļ diemžēl tika atcelts 2020.gada konkurss, bet kopumā „Latvijas Gada motocikls” šogad notika jau septīto reizi. Jāatzīmē, ka Latvija ir starp retajām valstīm, kur, pateicoties motoentuziastiem, šāds pasākums tiek rīkots. „Latvijas Gada Motocikls” idejas autors un nemainīgi arī rīkotājs ir motofanāts, agrākais auto-moto žurnālists Arnis Blodons.
“Kas, manuprāt, svarīgi – konkursā “Latvijas Gada motocikls” no sākta gala tiek iesaistītas plašas tautas masas, jo interneta balsojumā ikviens var iespaidot uzvarētāju nominācijā Tautas Simpātija. Šis pasākums nav tikai žūrijai un dalībniekiem, bet ikvienam moto interesentam,” pauž Arnis Blodons.
“Šogad konkurss ļoti labi parādīja moto pasaules eklektiku. Mums ir gan supermoderns elektrobraucamais CAKE, gan retro JAWA, gan pilnīgi psihodēliskais Ducati. Tieši ar savu dažādību moto pasaule ir priekšā auto pasaulei,” pārliecināts sabiedrībā plaši pazīstamais žūrijas priekšsēdis Pauls Timrots.
Timrota viedoklim piekrīt arī „AutoMedia Latvia”. „Motopasaule pašlaik ir savā ziņā daudzveidīgāka, krāsaināka un attiecīgi interesantāka nekā globālās standartizācijas pārņemtā autoindustrija,” saka žūrijas biedrs, „AutoMedia Latvia” redaktors Ainārs Zariņš.
Turpinājumā „AutoMedia Latvia” sīkāk iepazīstinās ar rezultātiem, ostarp papildu nominācijās un sniegs komentāru par redaktora balsojumu.
Žūrijas balsojuma līderi „Latvijas Gada motocikls 2021” GRAND PRIX
1.vieta: DUCATI StreetFighter V4 S (18 balles)
2.vieta: Triumph Rocket3 (14 balles)
3.vieta: BMW R 18 (11 balles)
4.vieta: Honda REBEL CMX1100 DCT (9 balles)
5.vieta: BMW R 1250 RT (8 balles)
6.vieta: KTM 1250 Super Adventure R (7 balles)
Četri žūrijas biedri par “ Ducati”, četri par “Triumph” raķeti, divi par R18, pa vienam par “Triumph Trident”, “KTM 890 Adventure R”, “Honda Rebel”, BMW R 1250 un BMW S 1000 R”. Uzvarētāju tātad izšķīra otrā un trešā izvēle, jo katram bija iespēja galvenajam titulam izvēlēties viņaprāt trīs atbilstošākos kandidātus. “AutoMedia Latvia” izvēle Nr.1 bija BMW R 1250 RT. Tas neder motokrosam, triālam un īsti triku taisīšanai, taču, mūsprāt, citādi ir ļoti vispusīgs un tehnoloģiski austvērtīgs braucamais. Tehnoloģiski līdzīgi augtsvērtīgus atzinām arī izvēlei Nr.2 un Nr.3 atstātos – attiecīgi “Triumph Rocket3 R” un “DUCATI StreetFighter V4 S”. Mūsu ieskatā šie abi pat pārspēj R 1250 emocionālā ziņā, tomēr atpaliek no vispusīgas funkcionalitātes viedokļa.
Žūrijas balsojuma līderi nominācijā „Latvijas Gada Ielas motocikls 2021”
1.vieta: Triumph Trident 660 (59 balles)
2.vieta: Honda REBEL CMX1100 DCT (46 balles)
3.vieta: Honda NC750X DCT (39 balles)
4.vieta: „DUCATI StreetFighter V4 s” (34 balles)
Uz jaudīgu un superjaudīgu spridzekļu fona pietiekami pārliecinošs tikai 660 kubikcentimetru „Triumph Trident” panākums. Astoņi no 15 balsojušajiem žūrijas biedriem priekšroku deva tieši „Trident”. Arī „AutoMedia Latvia” fovorīts šajā nominācijā bija „Trident”. Tehnoloģiski moderns, azartisks. Ideāls pilsētas satiskmē, bet Latvijas mērogos nenogurdinās arī valsts robežstabus apmeklējot. Uz jauno motociklu kopējā fona mērens cenā. Viegli vadāms un saprotams iesācējam, bet garšīgs arī pieredzējušam braucējam. Ne velti laikam zināmākais Latvijas stantfaiters Jānis Rozītis testu dienā vairāk veiklības demonstrējumus atļāvās tieši ar absolūti standarta „Trident”.
Žūrijas balsojuma līderi nominācijā „Latvijas Gada Piedzīvojumu motocikls 2021”
1.vieta: KTM 1290 Super Adventure R / Triumph Tiger 900 Rally Pro (106 balles)
2.vieta: KTM 890 Adventure R (84 balles)
3.vieta: Honda NC750X DCT (77 balles)
4.vieta: FB Mondial FLAT TRACK 125CC (47 balles)
Uzvara šājā nominācijā šoreiz dalīta. Starp pasaulē milzu popularitāti baudošā austriešu zīmola smagsvaru un britu pretendentu ar krietni pieticīgāku ‘sīvī’ un arī jaudu. Astoņi vērtētāji izcēla „Super Adventure”, pieci „Tiger”, taču otro ausgtāko baļļu skaitu britam deva deviņi, kas ļāva vērtējumam izlīdzināties. Nenoliedzot KTM kvalitātes, tas tikai apliecina „Triumph” straujo izaugsmi piedzīvojumu motociklu segmentā. „AutoMedia Latvia” favorīts bija tieši „Tiger 900 Rally Pro”. Tāpēc, ka mūsdienu tehnoloģiju klātesamības ziņā ir līdzvērtīgs austriešu izstrādājumam. Tāpēc, ka nez vai tas ko jūtami zaudēs, ja runa par to, cik tālus un sarežģītus ceļus gribēsies izbraukt. Dubļos un smiltīs pat būs parocīgāks, jo ir vieglāks svarā un vieglāk ceļams nekā „1250 Super Adventure”. Bet galvenokārt tāpēc, ka „Tiger”, mūsprāt, būs lielisks plašākam braucēju lokam. „1250 Super Adventure” ar savu pārāko jaudu, lielāko svaru un augsto rāmi ir paģērošāks braucēja prasmju ziņā un tā kvalitātes tā īsti baudīs vien visnotaļ meistarīgi braucēji. Savukārt „Tiger 900” ir tautiskāks un piedodošāks – mazas kļūdiņas labot būs vieglāk, bet kaifu tas tik un tā dāvā riekšavām.
Žūrijas balsojuma līderi nominācijā „Latvijas Gada Tūrisma motocikls 2021”
1.vieta: Indian CHALLENGER DARK HORSE (47 balles)
2.vieta: BMW R 1250 RT (45 balles)
3.vieta: Triumph Rocket3 R (35 balles)
4.vieta: BMW R 18 (23 balles)
Šīs nominācijas konkurencē nelielu pārsvaru guva īpašas auras apvīto „Harley-Davidson” aizstājušais „Indian”. Šis – arī leģendām apvītais zīmols tikai nupat debitēja Latvijas tirgū. Kā testu dienā atzīmēja ne viens vien žūrijas biedrs, salīdzinājumā ar idejiski radniecīgajiem ‘hārļiem’ „Indian CHALLENGER” ir daudz perfektāks izpildījums. Ja, pērkot „Harley” jābūt gatavam uzlabošanas kampaņai, tad ‘indiānis’ esot daudz gatavāks tūlītējai bezierunu lietošanai. „AutoMedia Latvia” tomēr priekšroku deva „BMW R 1250 RT”. Tāpēc, ka, mūsuprāt, bavāriešu izstrādājums ceļojumiem paver plašākus apvāršņus. „Indian CHALLENGER” galvenokārt ir labu lielceļu braucējs. Savukārt ar R 1250 RT, lieliski jūtoties uz šosejām, var neķert kreņķi, ja maršruta savienošanā pagadīsies grantenes un pat takas. Tomēr žūrijas biedru vairums – astoņi – deva priekšroku stilīgajam „Indian”.
Žūrijas balsojuma līderi nominācijā „Latvijas Gada Klasiskais motocikls 2021”
1.vieta: BMW R 18 (42 balles)
2.vieta: Jawa 300 CL (29 balles)
3.vieta: FB Mondial FLAT TRACK 125CC (13 balles)
4.vieta: Mash X-RIDE Classic 650CC (10 balles)
Bavāriešu darinājums toties guva vispārēju atzinību un stabili uzvarēja nominācijā Klasika. Tik jaudīgs, perfektā retro stilā, moderni pildīts un nevainojami darināts, ka nostalģisko retro “ Jawa” kā slaucīt noslaucīja no ceļa. Arī “AutoMedia Latvia” izvēle bija par labu R18, taču, mūsprāt, nepietiekami novērtēts gan šajā nominācijā, gan konkursa kopumā ir palicis “Mash X-RIDE”. Ja mēģina samērot iegūstamo braukšanas kvalitāti dažādos apstākļos ar cenu, tad šī septiņdesmito gadu leģendārā “Yamaha XT” replika ir gana interesants verķis.
Konkursam “Latvijas Gada Motocikls” ir savas individuālas iezīmes. Tostarp rīkotāju noteiktie dueļi starp līdzīgiem motocikliem. Spēka jeb Power duelī muskuļkalns “ Triumph Rocket3 R” ar 11 balsīm pret četrām uzvarēja BMW R 18. Superbaiku duelī konkursa galvenās balvas ieguvējs “DUCATI StreetFighter V4 s” ar 13 pret 2 apspēlēja BMW S 1000 R. Savukārt klasiķu duelī “Jawa 300 CL” ar 11 pret 4 guva virsroku pār “ Mash X-RIDE Classic 650CC.
Bez sajūsmas ir ticis uzņemts pirmoreiz vēstrurē konkursā “Latvijas Gada Motocikls” pietektais elektromotocikls – CAKE CALK. Gluži tāpat kā sākumā ar lielu skepsi tika uzņemti elektro automobiļi. Iespējams, tamdēļ, ka motocikls simbolizē neierobežotu brīvību, bet ar “CAKE” tā patālāk no elektrorozetes neaizbraukt.
Atgādināsim, ka konkursā 2019.gadā Grand Prix saņēma “Ducati Diavel 1260S”, bet tautas simpātijas iekaroja “Jawa 660 Vintage”.