80% automašīnu ir novirzes balstiekārtas savirzē

DBS_Valmiera_1

“Drošas Braukšanas Skolas” (DBS) un “Bosch Car Service” kopēji veiktajā akcijā, kuras laikā pie vairākām “Statoil Fuel & Retail Latvia” degvielas uzpildes stacijām tika veikta automašīnu balstiekārtas bezmaksas diagnostika, konstatēts, ka tikai piektdaļai no pārbaudītajiem spēktariem netika konstatētas novirzes savirzes regulējumā.

Tas nozīmē, ka liela daļa automašīnu uz Latvijas ceļiem ir tādā stāvoklī, ka strauju manevru veikšanas laikā, tās var zaudēt vadāmību. Turklāt šo transportlīdzekļu vadītājiem arī jārēķinās ar liekiem izdevumiem palielināta degvielas patēriņa un detaļu nodiluma dēļ.

Akcijas laikā piecās Latvijas pilsētās – Rīgā, Jēkabpilī, Dobelē, Valmierā, Preiļos – ar Latvijā pirmā “Bosch Car Service” mobilā savirzes stenda palīdzību tika pārbaudītas automašīnas vecumā no pieciem līdz trīsdesmit gadiem. Šīs pārbaudes atklāja visai dramatisku ainu, ko nebija gaidījuši pat pieredzējušākie servisa speciālisti, proti, tikai 20% pārbaudīto automašīnu netika konstatētas novirzes balstiekārtas savirzes regulējumos, savukārt 22% tika konstatētas būtiskas nobīdes.

Māris Leperis, “Bosch Car Service” koncepta vadītājs Latvijā: “Mēs apzinājāmies, ka sliktā ceļu seguma un nolietotā autoparka dēļ atklāsim daudz automašīnu ar novirzēm, bet nedomājām, ka situācija ir tik dramatiska. Atliek vien autovadītājus aicināt pievērst lielāku uzmanību automašīnu tehniskajam stāvoklim.

Varam ieteikt  servisu personālam vairāk runāt ar klientiem un aicināt viņus regulāri pārbaudīt balstiekārtas savirzi.”

Novirzes automašīnas savirzes regulējumā rodas automašīnas lietošanas laikā, no lielākiem vai mazākiem triecieniem, kā arī mainot vai remontējot vairākas detaļas automašīnas balstiekārtā.

“Interesanti, ka daudzi autovadītāji pat nepievērš uzmanību tam, ka viņu automašīna vairs nevadās tā kā agrāk vai pat „nestāv” uz ceļa – tiecas uz vienu vai otru pusi. Maldīgs ir priekšstats, ka savirze ir būtiska tikai ziemā. Arī vasarā lietus laikā, uz grants ceļiem vai veicot straujus manevrus, it īpaši bremzējot nobīdes var būt par cēloni avārijai,” atzīst DBS valdes loceklis Artūrs Priednieks.

Pēc apkopotās statistikas analīzes DBS un “Bosch Car Service” speciālisti ir nonākuši pie slēdziena, ka šādas akcijas noteikti nāksies atkārtot, jo autovadītāju zināšanas par šādiem jautājumiem ir nepietiekamas. Turklāt tā ir lieta, kas būtiski ietekmē satiksmes drošību. Savirzes regulējums ir viena no parametriem, kas netiek pārbaudīts tehniskās apskates ietvaros.