Andris Lukstiņš: fotoradaru galvenais mērķis – samazināt braukšanas vidējo ātrumu

Radars Lokomotives, Riga_05.12.2012 002

Pēdējā laikā informatīvajā telpā manāmi pieklusis atkārtots autosatiksmi kontrolējošo fotoradaru ieviešanas jautājums, kas iepriekš nereti tika cilāts vai pārdienu. „AutoMedia.lv” devās pie Ceļu Satiskmes Drošības direkcijas (CSDD) vadības, jo tieši šī iestāde būs atbildīga par fotoradaru otrā ieviešanas mēģinājuma veiksmi, lai iegūtu svaigu informāciju.

CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš darīja zināmu, ja visi apstākļi būšot labvēlīgi, tad jaunie fotoradari tikšot ieviesti šī gada beigās. Sākotnēji kopumā tikšot uzstādīt divdesmit fotoradari.

Andris Lukstins 2014Kā norādīja Lukstiņš (attēlā), tad Latvijā aptuveni 25% ceļu satiksmes negadījumos ir vainojama tieši neatbilstoša ātruma izvēle. „Pašlaik visā Eiropā tiek veikti centieni samazināt vidējo braukšanas ātrumu, tāpēc ka apgalvojumu – jo mazāks braukšanas ātrums, jo mazāk smagas ir negadījumu sekas – neviens nevar apgāzt,” pauda CSDD šefs.

Pašlaik jau ir zināmas vietas, kurās tikšot izvietoti jaunie radari, „AutoMedia.lv” ziņoja CSDD vadītājs. Tās izvēlētas pamatojoties uz jau notikušu negadījumu skaita analīzi, kā arī uz vietas potenciālo bīstamību nākotnes autosatiksmē.

Fotoradari atradīsies publiski zināmās vietās, jo

to mērķis esot samazināt vidējo braukšanas ātrumu bīstamākajās vietās, nevis notvert maksimāli daudz pārkāpēju.

Izsakot CSDD viedokli par ierosinājumiem nesodīt fotoradaru fiksētos pārkāpumus līdz +15 km/h CSDD pārstāvis Jānis Golubevs bija noskaņots skeptiski: „Pie konkrētiem apstākļiem, kurus izvērtētu policijas darbinieks,

ir pieļaujamas atkāpes, bet juridiski pateikt, ka visiem +15 km/h ir nesodāmības slieksnis, mēs vienkārši nevaram.”

Ar ātruma pārkāpēju samaksātajām soda naudām tiks segtas CSDD un policijas izmaksas par radaru uzturēšanu, bet daļa līdzekļu tiks novirzīta citiem satiksmes drošības nodrošināšanas pasākumiem, kā arī ceļu uzturēšanai, skaidroja Andris Lukstiņš.

Aptuvenās radaru ieviešanas izmaksas CSDD pagaidām atturējās nosaukt. Kā minēja Jānis Golubevs, tad tās atkarīgas ne tikai no radaru cenas, bet arī no uzstādīšanas izmaksām, papildu aprīkojuma, programmu nodrošinājuma un vēl citiem apstākļiem.