„AutoMedia.lv” aptaujā noskaidro, ka cilvēki CSDD akcijai „Ja dzer, tad nebrauc” lielākoties pievērš uzmanību

CSDD_Ja brauc, tad nedzer

Līgo svētku tuvošanās un Jāņi pēdējos gados ir laiks, kad televizoru ekrānos, radio balsīs, drukāto izdevumu lappusēs un ielu reklāmas ņirb ne tikai izklaides pasākumu, alus un cepamgaļas kārdinoši piedāvājumi, bet arī kaucošu riepu, plīstošu stiklu, ātrās medicīniskās palīdzības sirēnu un pat kapu motīvi. Vai cilvēki svētku gaidās ievēro arī pēdējos?

Dažas dienas pirms Līgo svētkiem portāls „AutoMedia.lv”, veicot aptauju Rīgas ielās, kā arī lūdzot respondentus atbildēt uz jautājumiem interneta vidē, centās noskaidrot,

vai ļaudis ievēro nu jau teju par ikgadēju tradīciju kļuvušās Ceļu Satiksmes Drošības direkcijas (CSDD) rīkotās pirmjāņu informatīvās kampaņas, kuru mērķis ir atturēt no auto vadīšanas reibumā?

Saprātīgam cilvēkam arī bez kampaņām it kā vajadzētu būt skaidram, ka alkohola lietošana un droša auto vadīšana ir divas nesavienojamas lietas. Bet ko par šādām kampaņām un to efektivitāti domā iedzīvotāji? Vai tām maz pievērš uzmanību? „AutoMedia.lv” vēlējās arī noskaidrot, vai aptaujātie šīs kampaņas uzskata par efektīvām cīņā pret braukšanu reibumā svētkos un ikdienā jeb uzskata to par lieku naudas tērēšanu.

Lai uzzinātu viedokli, aptaujājām simts respondentus, no kuriem 64 bija sievietes un 36 vīrieši. Respondentu vidējais vecums 27,2 gadi. Atbildes parādīja, ka 61% respondentu šogad pievērsuši uzmanību ikgadējai CSDD kampaņai, 31% zina, ka tāda ir, tomēr būtībā nav iedziļinājušies un tikai 8% no aptaujātajiem atzina, ka šādu kampaņu nemaz nav ievērojuši.

Lai gan no aptaujas noskaidrojām, ka lielākā daļa respondentu pievērš uzmanību šādai akcijai, tomēr, ne visi no viņiem atzīst, ka tas ir efektīvs līdzeklis cīņai pret braukšanu dzērumā. Tikai 53% no aptaujātajiem norādīja, ka, viņuprāt, šīs kampaņas ir noderīgas. 18% aptaujātie, savukārt, godīgi atzina, ka, viņuprāt, CSDD rīkotā kampaņa ir lieka naudas tērēšana. Savukārt 29% šajā jautājumā nebija konkrēta viedokļa, neskatoties uz to, ka 8% no tiem atzina, ka kampaņu ir ievērojuši un tā atstāj iespaidu.

Kopumā aptaujas rezultāti liecina, ka cilvēki lielākoties pievērš uzmanību šādām kampaņām, tomēr ne vienmēr tās sniedz gaidīto rezultātu.

Pēc CSDD sniegtajiem datiem kopumā pērn par braukšanu reibumā aizturēti 9389 vadītāji, no kuriem 96% bijuši vīrieši. Alkohola reibumā izraisītajos 514 ceļu satiksmes negadījumos dzīvību zaudējuši 25 cilvēki, savukārt traumas guvuši 277.[1]

[1] Informācija no CSDD mājas lapas