Ceturtdien sāksies Salu tilta rekonstrukcija

salu tilts_3

Šo ceturtdien (3.07.) beidzot tiks sākta Salu tilta (Rīgā) rekonstrukcijas darbi. kas, kā jau iepriekš tika brīdināts, būs saistīti ar diezgan lieliem satiksmes traucējumiem.

Autovadītājiem jārēķinās, ka satiksme uz tilta būs ierobežota un atļautais braukšanas ātrums samazināts līdz pat 30 km/h.

Lai izvairītos no satiksmes sablīvējumiem, autovadītājiem, kuri brauc no Bauskas puses, ieteikts izmantot Dienvidu tiltu, savukārt autovadītājiem, kuri ieradīsies Rīgā no Jūrmalas puses, ērtāk būs braukt pār Vanšu tiltu.

Jau ziņots, ka

laika posmā īdz 2015. gada 30. novembrim

tiks veikta Salu tilta lielā un mazā tilta pār Daugavu, septiņu estakāžu un četru gājēju tuneļu renovācija. Darbi tiks organizēti trīs posmos, nepārtraukti nodrošinot satiksmi vismaz divās joslās katrā virzienā. Būvdarbu pirmajā posmā būs slēgtas abas vidējās joslas, pēc tam tiks slēgtas divas joslas virzienā uz Pārdaugavu, bet trešajā posmā rekonstruēs atlikušās divas – labās puses joslas virzienā uz centru. Darbu laikā tiks nodrošināta nepārtraukta un droša kustība arī gājējiem un velosipēdistiem.

Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

salu tilts_1

Kā ziņo aģentūra LETA, Salu tiltu pēc Rīgas domes pasūtījuma par 8,74 miljoniem eiro (neieskaitot PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība «LNK industries», kuras sastāvā ietilpst trīs būvniecības un ražošanas uzņēmumi – «Latvijas tilti», «Enfort» un «TTS». Rīgas domes Satiksmes departamenta būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Brožs iepriekš norādījis, ka patlaban nav bažu, ka tilta rekonstrukciju varētu aizkavēt finansējuma trūkums.

Tilts pār Daugavu un pār Mazo Daugavu būvēts no 1968. līdz 1976.gadam. 2000.gadā tika veikta speciālā pārbaude, kuras atskaites slēdzienā dotas rekomendācijas tilta ilgizturības saglabāšanai. Atsevišķām tilta konstruktīvām daļām un elementiem konstatēti defekti un nolietojums, kurus nelikvidējot turpmākajā ekspluatācijas gaitā var pazemināties tilta nestspēja un izturība.