Pārtikušajā Eiropā velosipēds tiek izmantots ne tikai kā aktīvās atpūtas vai izklaides aksesuārs, bet aizvien biežāk kļūst par pārvietošanās līdzekli, kas ikdienā aizstāj automobili.
2011.gadā īstu velosipēdu bumu piedzīvoja Itālija, kur pirmo reizi pēc gandrīz četrdesmit gadu pārtraukuma divriteņu tirdzniecības apjomi atkal pārspēja vieglo automašīnu realizāciju. Savukārt pērn, kā vēsta žurnāls „Euromag”, līdzīga tendence novērota Francijā.
Apjomīgas iedzīvotāju aptaujas rezultātā sociologi secinājuši, ka 2012.gadā francūži velosipēdus sākuši lietot biežāk nekā automobiļus.
Ja 2007.gadā aptuveni 40% respondentu apstiprināja, ka reizumis brauc ar divriteni, tad pērn pedāļus minuši jau 45,5%. Savukārt regulārai braukšanai uz darbu velosipēdu izmanto 5,3% no aptaujātajiem.
Šādas aptaujas netiek rīkotas tikai, lai apmierinātu sabiedrības ziņkāri.
Socioloģiskās aptaujas ļauj varas institūcijām saprast, kā attīstīt satiksmes infrastruktūru, rūpējoties par savu pilsoņu komfortu un drošību.
Un šeit pilnīgi nepārprotamu signālu dod statistika, kas vēsta, ka Francijā, par spīti satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita samazinājumam par 8%, bojā gājušo velosipēdistu skaits pagājušogad salīdzinājumā ar 2011.gadu pieaudzis par 10%…