Gatavo jaunu degvielas patēriņa mērīšanas metodiku

Eiropas Savienības transporta speciālisti izstrādā jaunu automobiļu testēšanas metodiku, kas liks ražotājiem krietni reālākos ekspluatācijas apstākļos noteikt vidējo degvielas patēriņu.

Šobrīd Eiropā tiek izmantoti divi automobiļu testēšanas cikli – pilsētas „ECE-15” un ārpilsētas „EUDC”. Abas metodikas ir ļoti tālas no dzīves realitātes. Piemēram, par paātrinājuma standarts paredz, ka ātruma pieaugums no nulles līdz 50 km/h aiņem 20 sekundes, taču netiek ņemts vērā dzinēja papildu slogojums (dienas gaitas gaismas, kondicionieris u.c. elektrosistēmas).

Jaunais „WLTC” testa cikls būs ievērojami stingrāks un ilustrēs degvielas patēriņu, kas ir tuvāks reālajam. Tas paredz kustības vidējo ātrumu 54 km/h (līdzšinējais – tikai 45 km/h). Tiks palielināta paātrinājumu intensitāte, samazināts motora darba laiks brīvgaitā, bet visa testēšanas procedūra būs stipri ilglaicīgāka. Turklāt testa programmā tiks iekļauts ceļa posms, kurš imitēs braucienu par automaģistrāli ar ātrumu līdz 130 km/h.

Eksperti uzskata, ka jaunā testu procedūra liegs ražotājiem pielietot dažādas mazās viltības, kā, piemēram, pārpumpētas auto riepas, atvērti motora pārsegi u.tml., kas ļauj mākslīgi pazemināt degvielas patēriņa rādītājus. Neapšaubāmi, ka, pateicoties „WLTC testu metodikai, degvielas patēriņa skaitļi ražotāju tehniskajos datos ievērojami palielināsies. Bet tas savukārt novedīs pie vēl maniakālākas cīņas par ekonomiju.