Amerikāņu Satiksmes Drošības Apdrošināšanas institūts (IIHS) veicis pētījumu, kurā speciālisti centušies noskaidrot, kura no elektroniskajām palīgsistēmām – „parkošanās” sensori vai videokamera – ir efektīvāka, manevrējot ar automobili atpakaļgaitā.
Pētījuma gaitā tika noskaidrots, ka ne ultraskaņas sensoru sistēma, ne arī tās kombinēšana ar videokameru negarantē nepieciešamo drošību un 100% izvairīšanos no uzbraukšanas šķērslim.
IIHS pētījums sastāvēja no diviem testiem. Pirmais no tiem notika speciāli aprīkotās telpās. Tā mērķis bija noteikt t.s. „aklās” zonas. Testā tika izmantota 21 automašīna ar atšķirīgiem virsbūves tipiem, bet kā šķēršļi kalpoja stabiņi maza bērna auguma garumā. Izmēģinājums pierādīja, ka neviens no mašīnas aizmugures kontroles paņēmieniem – skats pār plecu, sānu un salona atpakaļskata spoguļi, „parkošanās” sensori, atpakaļgaitas kamera – neļauj kontrolēt zonu cieši aizmugurējā bufera sānos. Vissliktākie rezultāti tika konstatēti populārajam jeņķu pikapam „Ford F-150” un sedanam „Hyundai Sonata”.
Otrs tests norisinājās kādā Losandželosas stāvlaukumā. Manevri tika veikti ar apvidus automobili „Chevrolet Equinox”, kas bija uzrādījis vidēji labu rezultātu pirmajā testā. Pasākumā piedalījās 111 brīvprātīgais, turklāt autovadītāji nebija informēti par testa īsto mērķi. Tika teikts, ka viņi piedalās jaunas multimediju sistēmas izmēģinājumos, bet laikā, kad notika braukšana atpakaļgaitā, vadītājam nemanot, mašīnas aizmugurē tika novietots no kartona izgatavots bērna siluets. Rezultātā tie, kas vadījās pēc atpakaļskata kameras attēla, krietni biežāk pamanīja aizmugurē nonākušo „bērnu”, nekā vadītāji, kas paļāvās tikai uz sensoru signālu.
Tikai viens no 16, izmantojot elektronisko „parkošanās palīgu”, izvairījās no uzbraukšanas kartona mazulim.
Pērn septembrī IIHS apsolīja iekļaut atpakaļbraukšanas palīgsistēmu izmēģinājumus automobiļu kopējā drošības vērtējumā. Šis bija pirmais publiskais mēģinājums novērtēt šādas sistēmas.
Informācijai: Pēc IIHS apkopotajiem datiem ASV ik gadus vadītāju neuzmanības dēļ, zem atpakaļgaitā braucošu mašīnu riteņiem iet bojā 292 cilvēki, bet vēl 18 000 gūst dažāda smaguma traumas. Visbiežāk šādi satiksmes negadījumi notiek tieši auto stāvvietās un uz privātmāju piebraucamajiem ceļiem.