Pirmdien, 29.septembrī septiņas Baltijas valstu ekipāžas, tostarp „AutoMedia.lv” pārstāvis, ar automobiļiem „Peugeot 308SW” devās tālā ceļā uz Parīzi, kur pēc dažām dienām durvis vērs prestižais Parīzes autošovs Mondial de l’Automobile. Brauciena laikā ekipāžas centīsies uzstādīt mazākā degvielas patēriņa rekordus.
Ekobraukšanas spēles 2.sērija virsrakstā pieteikta tādēļ, ka „Peugeot Eco Cup” ar franču ražotāja pārstāvja „Peugeot Baltic” atbalstu tiek rīkots jau otro reizi. Pērn martā Baltijas valstu autopreses pārstāvji līdzīgi devās uz autoizstādi Ženēvā. Toreiz braucienā tika izmantoti „Peugeot 508 e-HDi” vidējās klases universāli, bet šoreiz uzmanība tiek pievērsta „Peugeot” jaunākajam modelim 308.
Latviju ekobraucienā šoreiz pārstāv autožurnālisti Aldis Bite (Auto Bild Latvija), Ingars Tenis (Tvnet), Pāvels Čujanovs (Delfi Rus) un
„AutoMedia.lv” eksperts Ojārs Vētra, kurš šajā ‘spēlītē’ piedalās atkārtoti.
Braucienā, protams, dalību ņem arī kolēģi no Lietuvas un Igaunijas medijiem. Interesanti, ka konkurenci profesionālajiem auto apskatniekiem sastādīs ierindas automīļu komanda. Tā Peugeot Latvija Facebook konkursā tiesības pārstāvēt mūsu valsti ieguva Vilnis Husko.
Visu dalībnieku rīcībā nodotie absolūti vienādie 308SW aprīkoti ar 2,0 litru BlueHDi dīzeļdzinēju (150 Zs) un sešpakāpju automātisko ātrumkārbu. Ja mūspusē par izmešu daudzumu lielākajai braucēju daļai joprojām ‘nošķaudīties’, tad degvielas patēriņš pēdējos gados vairumam kļuvis par vienu no nozīmīgākajiem kritērijiem spēkrata izvēlē. Minētajam auto rūpnīcas norādītais vietējais patēriņš ir 4,1 litrs uz 100 km.
2229 kilometrus garajā ceļā dalībnieki izmēģinās, vai šis rādītājs atbilst realitātei un varbūt pat spēs braukt taupīgāk. Tā domāt vedina pagājušā gada iznākums, kad trīs no četrām ekipāžām iekļāvās ražotāja uzrādītajā normā, tostarp divas to ‘uzlaboja’.
Jābilst, ka dominējoši lielākais ceļa gabals tiks mērots pa lielajām autostrādēm un šosejām – tātad tā sauktajā šosejas režīmā. „Uzvarēs tie, kuriem ilgajā un garajā ceļā, kas turklāt pārsvarā būs visai vienmuļš, ilgāk ‘pietiks nervu’ būt apnicīgiem knauzeriem. Mūsu pieredze rāda, ka modernie dīzeļmotori tiešām ir taupīgi. Gan aizvadītā gada „Peugeot Eco Cup”, gan, esmu pārliecināts, arī šis to apliecinās. Cita lieta, ka Itālijā izcēlušās brēkas dēļ, kurā dažus autoražotājus grasās sūdzēt tiesā par nepatiesu patēriņa rādītāju uzrādīšanu, būs interesanti pavērot, ko spēj „Peugeot 308SW,” prāto „AutoMedia.lv” pieredzējušais autoeksperts Ojārs Vētra.
Ikviens interesents brauciena dalībniekiem var sekot līdzi tiešsaistē mājaslapā www.peugeot.lv/ecocup. Pateicoties loģistikas risinājumam, ko radījis uzņēmums GSMvalve OÜ, sekot varēs gan automobiļu atrašanās vietai, gan to ātrumam un vidējam degvielas patēriņam. Ar atpakaļejošu datumu varēs apskatīt brauciena trajektoriju gan interaktīvā kartē, gan arī izmantojot precīzo atskaiti.
Pērn, pirmajā „Peugeot Eco Cup” uzvarēja Latvijas komanda – Ivo Goldmanis (Whatcar?) un Guntars Pulss (Latvijas avīze), kuri ar „Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi” no Rīgas līdz Ženēvai aizbrauca ar vidējo degvielas patēriņu tikai 3,3 l/ 100 km.