„Renault Braukšnas skolas” ieteikumi riteņbraucējiem: kā izvairīties no sadursmes ar kravas auto

Plavinas ritenbraucejs_19.10.2012 01

No kopumā 2011.gadā Latvijā notikušajiem 3386 ceļu satiksmes negadījumiem, vairāk nekā 16% bijuši ar velosipēdistu un mopēdistu līdzdalību. Šados negadījumos pērn tika ievainoti 536 velosipēdisti un mopēdisti, bet 19 cilvēki gāja bojā*. Varšavā bāzētā „Renault” Braukšanas skola” pubisko ieteikumus lēnākajiem divriteņu satiksmes dalībniekiem.

„Svara, izmēra un ātruma starpības dēļ velosipēdistam vai mopēdistam sadursme ar jebkuru automobili ir ļoti bīstama. Taču īpaši neapskaužamā situācijā neaizsagātākie satiksmes dalībnieki ir saduroties ar kravas automašīnu. Nereti nav pat jānotiek sadursmei. Spēcīgā gaisa plūsma, ko rada kravas automašīna, braucot ar lielu ātrumu, var būt liktenīga riteņbraucējam,” brīdina „Renault Braukšanas Skola”.

Arī lielo transportlīdzekļu vadītājiem vajadzētu būt īpaši piesardzīgiem, apdzenot riteņbraucējus, un ievērot iespējami lielāku distanci no tiem.

Ļoti bīstama situācija riteņbraucējam rodas arī tad, ja kravas automašīnas vadītājs, kas atrodas blakus, veic labo pagriezienu. Šādā situācijā riteņbraucējs, atrodoties pie pašas ceļa labās malas, kravinieka vadītājam var būt neredzams, jo atrodas tā sauktajā „aklajā zonā”. Nīderlandē aptuveni trešdaļa no visiem satiksmes negadījumiem ar kravas auto un riteņbraucēja līdzdalību beidzas ar smagiem pēdējā ievainojumiem, kad kravas automašīna veic labo pagriezienu, neredzot riteņbraucēju, kas iekļuvis „aklajā zonā”**.

Jāņem vērā, ka, gatavojoties veikt labo pagriezienu, kravas auto sākotnēji parasti piespiežas tuvāk brauktuves kreisajai malai, radot salīdzinoši lielu atstarpi starp riteņbraucēju un auto. Tomēr, pagriežoties, lielo gabarītu dēļ situācija ievērojami mainās, un kravas auto piekļaujas ceļa labās puses apmalei. Ja tajā atrodas riteņbraucējs, tad situācija var kļūt ļoti bīstama.

Ieteikumi riteņbraucējiem:

  • Atcerieties, ka autovadītājs jūs var arī neredzēt;
  • Izvairieties no braukšanas līdzās kravas automašīnām — īpaši krustojumos, kur atstarpe starp ceļa labo malu un automašīnu var būt liela;
  • Nepieņemiet, ka automašīna brauks taisni pat tad, ja nav ieslēgts virzienrādītājs;
  • Ja esat apstājies tukšā krustojumā un blakus apstājas kravas automašīna, ļaujiet tai braukt pirmajai, lai pārliecinātos, vai tā brauks taisni vai tomēr veiks pagriezienu.

*Avots: LR Centrālās statistikas pārvalde, www.csb.gov.lv

**Avots: Eiropas Riteņbraucēju federācija

Birkas: