Vācieši piedāvā atslābināt ekoloģiskos žņaugus

white-exhaust-smoke

Kā vēsta populārais medijs „Automotive News”, Vācija cenšas pārliecināt citas Eiropas Savienības valstis par to, ka vēl stingrāki ekoloģiskie ierobežojumi ekonomiskās depresijas laikā vēl vairāk novārdzinās auto industriju.

Skaidrs, ka šīs problēmas vairāk uztrauc lielvalstis, kurās atrodas gan lielākā daļa auto rūpniecības patērētāju auditorija, gan arī vairākums auto ražošanas uzņēmumu. Tieši šis aspekts arī pašu Vāciju padara par ieinteresēto pusi, tādējādi vājinot tās pozīciju jautājumā par CO2 emisijas normas pazemināšanu līdz 95 g/km. Tik stingru ierobežojumu ES paredzēts noteikt ar 2020. gadu.

Bet tas nozīmē, ka automobiļu vidējam degvielas patēriņam jābūt zem 4,0 l/100 km.

Šobrīd ES noteiktais vidējais CO2 emisijas rādītājs ir 132 g/km. Proti, nākamo sešu gadu laikā ražotājiem automašīnu dzinēju efektivitāti vajadzētu palielināt par 25%, un tas ir patiešām grūti izpildāms uzdevums…

Turklāt, kā uzskata „Automotive News” aptaujātie eksperti, sasniegt plānotos 95 g/km jo sevišķi grūti būs vācu „premium” ražotājiem. Patiesībā tieši tos šobrīd ļoti uzstājīgi cenšas aizstāvēt Vācijas politiķi. „Premium” klases specifika nosaka, ka mašīnām jābūt ar salīdzinoši lieliem un spēcīgiem motoriem, bet tos padarīt videi draudzīgākus kļūst aizvien sarežģītāk. Tikmēr franču un itāļu autoražotāji izgatavo vienkāršākus spēkratus ar maziem motoriem, tādēļ viņiem ir vieglāk iekļauties ekoloģisko normatīvu rāmjos.