Kompānija „Volkswagen”, sekojot citu Eiropas autoražotāju piemēram, prezentējusi savu vīziju par nākotnes kravas pārvadājumu tēmu.
Lai atvieglotu piebraukšanu un autovilciena sastāva iekraušanas un izkraušanas darbus, Volfsburgas dizaineri piedāvā moduļu kompozīcijas transportlīdzekli.
Konceptauto ieguvis nosaukumu „VW GelenK”. Vāciešu ideja ir visai neparasta. Tā paredz, ka autovilciena vadītājs, braucot pilsētas satiksmes plūsmā, var dinamiski sadalīt piekabi trīs atsevišķos moduļu blokos. Un katrs no tiem spēj pārvietoties neatkarīgi, taču joprojām tiek vadīts no centrālās pults. Proti,
vadītājs ne tikai stūrē sastāva vilcēju, bet distancionāli vada arī atsevišķi braucošos piekabes moduļus.
Turklāt tie var braukt ne tikai pa vienu ielu un vienā virzienā, bet, izmantojot GPS sakarus, vadītājs katru no tiem var nosūtīt uz savu iekraušanas/izkraušanas termināli.
Jums droši vien ir gadījies redzēt, cik bīstamus satiksmes traucējumus spēj radīt divi viens otru apdzenoši kravas automobiļi. Tad nu iedomājieties, kas notiks uz ceļa, ja nākotnes „vezumnieka” vadītājam būs iespēja parotaļāties arī ar trijiem piekabes moduļiem…
„VW GelenK” koncepts pagaidām ir ļoti futūristisks. Nemaz nerunājot par tīri tehniskiem risinājumiem, pagaidām to nav iespējams realizēt arī nesakārtotās ceļu infrastruktūras un dažādu limitējošu likumdošanas normu dēļ. Taču idejas autori uzskata, ka pie šodienas strauji augošā satiksmes piesātinājuma mums jau stipri drīz būs nepieciešami līdzīgi risinājumi.