Arī autobusiem būs inteliģentā spēka agregāta vadības sistēma

Setra TopClass 500 (4)

Tūristu autobusi „Setra” pirmie šajā klasē iegūs inteliģento spēka agregāta kontroles sistēmu („Predective Powertrain Control”), kas pielāgo dzinēja un transmisijas darbību apvidus topogrāfiskajai specifikai.

„PPC” sistēmu ir izstrādājuši „Daimler” inženieri, un sākotnēji tā bija pieejama tikai maģistrālajiem kravas furgoniem. Bet tagad elektroniskā sistēma ir adaptēta arī izmantošanai autobusos. Kā pirmais to aprīkojumā iegūs vācu koncerna meitasuzņēmuma „Setra” flagmanis, tūristu autobusa modelis „TopClass 500”, bet tuvāk gada beigām arī „Mercedes-Benz Travego”.

Atgādināsim, ka

„PPC” sistēma darbojas ar GPS atbalstu.

Navigācijas sistēmā pieejami diezgan detalizēti dati par apvidus topogrāfiju, turklāt tie tiek papildināti arī turpmāka darba gaitā. Izmantojot šo informāciju un ņemot vērā mašīnas tehniskos parametrus, „PPC” sistēma aprēķina konkrētam ceļa posmam atbilstošu dzinēja un „PowerShift” automātiskās pārnesumkārbas darbības algoritmu, un tādējādi ļauj to izbraukt iespējami ekonomiskākā režīmā.

Setra TopClass 500 (15)

Interesanti, ka praksē „PPC” izrādījusies vēl efektīvāka nekā iepriekš gaidīts. Piemēram, autobusam tika solīta 4% degvielas ekonomija, bet nesen mediju rīkotā testa braucienā ar trijiem „Setra TopClass 500” pa Vācijas ceļiem degvielas patēriņš sarucis vidēji par 9,2%, proti, līdz 28,7 l/100 km.

„Setra” gan ļoti lepojas arī ar flagmaņa izcili aerodinamisko virsbūvi – tās aerodinamiskās pretestības koeficients (Cd) ir 0,33, kas arī spēlē visai būtisku lomu degvielas ekonomijā, tāpat kā jaunās paaudzes „Mercedes-Benz” sešcilindru dīzeļdzinēji, kuri atbilst striktajām „Euro 6” ekoloģiskajām normām.