Pagaidām gan runa ir par atsevišķiem autonomās vadības sistēmas elementiem. Proti, Nīderlandes autoražotājs „DAF Trucks N.V.” projekta „EcoTwin” ietvaros reālos ceļa apstākļos ir izmēģinājis adaptīvās kruīza kontroles sistēmas jaunāko versiju.
Projekts „EcoTwin” ir izstrādāts sadarbībā ar Nīderlandes Lietišķo Zinātnisko pētījumu organizāciju (TNO) un ar Infrastruktūras un Vides ministra Šulca van Heigena aktīvu atbalstu. Tā mērķis ir samazināt maģistrālo kravu pārvadātāju degvielas patēriņu un līdz ar to arī kaitīgos izmešus.
Šobrīd projekts ir nonācis līdz reālu testu fāzei.
Pagājušajā nedēļā koplietošanas ceļos bija devušies divi speciāli aprīkoti „DAF XF”. To uzdevums bija izmēģināt inteliģentās adaptīvās kruīza kontroles sistēmas funkcionalitāti.
Lai uzturētu pastāvīgu, turklāt salīdzinoši nelielu distanci starp automobiļiem, tā izmanto datus gan no priekšā un aizmugurē uzstādītām video kamerām, gan apjomīgās sensoru sistēmas, turklāt, izmantojot „Wi-Fi” bezvadu komunikāciju ar otru auto, atbilstoši situācijai dinamiski koriģē visu pieejamo informāciju. Tādējādi aizmugurējais automobilis spēj braukt pilnīgi autonomi – tā vadītājam nav jādarbojas ne ar pedāļiem, ne stūri.
Pirmie testi norisinājās uz N270 lielceļa Helmondas apkaimē. To rezultāts bija tāds, ka, sekojot vadošā vezumnieka aizvējā, otrais „DAF XF” braucienam patērēja par 10% mazāk degvielas. Idejas autori ir pārliecināti, ka laika gaitā izdosies samazināt distanci starp automobiļiem, lai panāktu vēl lielāku efektu.
Kā norāda „DAF” pārstāvji, „EcoTwin” sistēma varētu nonākt sērijveida ražošanā 2020. gadā.