Arī „Mercedes-Benz Citan” neizceļas ar drošību avārijās

Mercedes Benz Citan_euroncap 2013 01

2012.gadā un šā gada sākumā avāriju simulāciju testos pārbaudītie mikroautobusi uz citu segmentu automobiļu fona neizceļas ar braucēju un gājēju labu aizsardzību. Arī nupat „EuroNCAP” pārbaudi piedzīvojušais „Mercedes-Benz Citan” par drošību izpelnījies tikai trīs no piecām drošības reitinga zvaigznēm.

Jau ne pirmo gadu ierasts, ka testos, ko veic neatkarīgā organizācija „EuroNCAP”, kas nodarbojas ar jaunu pasažieru automobiļu drošības līmeņa izvērtēšanu, modulējot dažādas avārijas, vairums jauno spēkratu iegūst maksimālo vērtējumu – piecas zvaigznes.

Taču gan pērnā gada, gan šīs sezonas pirmais tests apliecina, ka komerctransportam pieskaitāmie

mikroautobusi, ko bieži izmanto arī kā pasažieru automobiļus, pagaidām drošībā atpaliek.

„AutoMedia.lv” jau vēstīja, ka 2012.gadā „EuroNCAP” speciālos stendos, pēc rūpīgi izstrādātas metodikas no sasistajiem mikroautobusiem tikai „Ford Transit Custom” ieguva pieczvaigžņu atzīmi. Neviens no pārējiem pieciem automobiļiem neieguva vairāk par trim zvaigznītēm.

Šogad kategorijā Business and Family Vans ierindojamais pirmais avārijās pārbaudītais mikroautobuss „Mercedes-Benz Citan” arī nav izcēlies ar drošību. „EuroNCAP” ekspertu atzīme – 3 zvaigznes. Turpretim vairums pērn novērtētie citu segmentu pasažieru automobiļi, kā arī līdz šim četri šogad sadauzītie – „Renault ZOE”, Toyota Auris”, „Škoda Octavia” un „Toyota RAV4” – visi saņēmuši piecu zvaigznīšu novērtējumu.

Redakcijas piebilde: „AutoMedia.lv” atgādina, ka vienādu zvaigznīšu skaitu avāriju testos iegūst automobiļi, kas vairākās testā iekļautās avāriju simulācijās tomēr uzrāda atšķirīgas sekmes. Tādēļ vērts sīkāk papētīt, ko slēpj katra „EuroNCAP” upura zvaigznītes.