„AutoMedia.lv” tests: „Dacia Dokker” – rumāņu “skapītis” mazajam komersantam

20 - Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT_13.04.2013.

Pirms neilga laika „AutoMedia.lv” stāstīja par „Dacia” kompaktvenu „Lodgy”, bet te vēl viens mazbudžeta-lielapjoma modelis „Dokker”, kas varētu tikt pozicionēts gan kā ģimenes auto, gan arī kravas-pasažieru furgons.

Līdzīgi kā citiem šādas koncepcijas automobiļiem „Dacia” furgoniņam raksturīgs augsts jumts, sānos bīdāmdurvis un teju 3m3 salona ietilpība.

Vienkāršs no skata

18 - Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT_13.04.2013.„Dokker” izgatavots nevis kā varētu iedomāties uz aizgājušas paaudzes „Renault Kangoo” bāzes, bet gan uz tās pašas „Dacia B0” platformas, kas izmantota visiem iepriekšējiem rumāņu ražotāja modeļiem „Logan/Sandero/Duster/Lodgy”.

Tieši tāpat kā citi šādi izteikti utilitāri modeļi, arī „Dokker” neizceļas ar īpaši izsmalcinātu ārieni – tam ir vienkārša divapjomu kastveida virsbūve. Lai gan nevar nepamanīt, ka dizaineri centušies tai piešķirt aerodinamiskas līnijas un vismaz nedaudz „Dacia” stilistikas, tomēr patiesībā

„Dokker” ir pievilcīgs tieši ar to, ka necenšas slēpt savu saimnieciski-racionālo dabu.

Riteņu bāzes garums ir analogs brālim „Lodgy”, taču pats auto – par 135 mm īsāks, toties par 130 mm augstāks.

Šāds automobilis piemērots dažāda veida mazajam biznesam, kas saistīts pārmaiņus ar cilvēku un kravu pārvadāšanu, kā arī ļaudīm ar aktīvu dzīvesveidu. Tas izceļas ar apbrīnojamu universalitāti. „Dacia Dokker” pieejams divvietīgā kravas („Dokker Van”) un piecvietīgā, t.s. kombi komplektācijas variantā.

Ar akcentu uz funkcionalitāti

Patiecoties augstajam jumtam un durvīm, „Dokker” salonā jūs nevis iesēžaties, bet majestātiski iekāpjat kā karietē.

Telpā – gan galvas, gan plecu, gan gurnu līmenī – baudāma kolosāla brīvības sajūta.

12 - Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT_13.04.2013.Stūrei un sēdeklim ir tikai elementāras regulēšanas iespējas, tomēr vadītāja vieta ir vienkārši pielāgojama dažāda auguma braucēju prasībām. Kā jau ierasts šādas klases automašīnās, tā ir paaugsta un salīdzinoši vertikāla, ar labu satiksmes bildes pārskatāmību – ērti braucamrīkam, ar ko aktīvi jāmanevrē noliktavu labirintos vai pilsētas burzmā. Šofera darbu krietni atvieglo arī lielie logi un platie sānu spoguļi.

Lai gan „Dokker” vadības centrs pirmajā brīdī šķiet iekārtots visai askētiski, tas izrādās lietošanā ērts. Mērinstrumentu bloks ir tieši tāds pats kā „Lodgy” – dizainiski vienkāršs, taču informācija tajā saprotama un labi nolasāma. Ātrumpārslēga rokturis novietots parocīgi, tā gājieni ir īsi un korekti; pedāļu paminas izvietotas tieši pa spērienam.

14 - Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT_13.04.2013.Interjera paneļi veidoti no cietas, skumji pelēkas plastmasas, taču apdares kvalitāte – grēks būtu sūdzēties – itin apmierinoša.

Platās bīdāmdurvis (703 mm) – dārgākajā, t.i., „Laureate” komplektācijā tādas ir gan auto labajā, gan kreisajā pusē – paver elegantu pieeju aizmugurējiem sēdekļiem, turklāt ļauj tur itin viegli nokļūt pat pārspīlēti šauros stāvvietu apstākļos. Otrajā sēdekļu rindā ir trīs pilnizmēra sēdvietas, kur ērti sasēst spēs arī visai būdīgi basketbolisti. Tiesa, ērti tas nenozīmē ar komfortu. Proti, sēdekļi ir plakani, bez jūtamas sānu noturības un aizmugurē sēdētāji netiek lutināti ar jelkādu komforta aprīkojumu.

Vezumnieka iespējas

Speciālas uzmanības vērts ir „Dokker” kravas pārvadāšanas potenciāls. To raksturo divi skaitļi: 800 l – bagāžnieka tilpums (piecu sēdvietu konfigurācijā), savukārt, ar vieglām roku kustībām salokot aizmugurējos sēdekļus, kravas nodalījuma kopējo apjomu var palielināt līdz 3000 litriem. Vajadzības gadījumā tur iespējams ievietot pat standarta eiropaleti. Ērtākai piekļuvei kravas telpai auto aizmugurē ierīkotas asimetriski dalītas divviru durvis.

Drošība – uz trijnieku

09 - Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT_13.04.2013.Līdzīgi kā citiem „Dacia” modeļiem arī „Dokker” drošības aprīkojumā ir obligātais minimums – trīspunktu jostas, priekšējos sargā četri pneimospilveni, aizmugurējā sēdeklī ierīkoti „Isofix” bērnu sēdeklīša stiprinājuma enkuri, bremžu ABS ar EBD atbalstu un jaunākās paaudzes stabilitātes sistēma (ESC). Par papildu samaksu var iegādāties „Secure pack”, kurā ietilpst elektroniskais ātruma ierobežotājs un atpakaļgaitas sensori.

„EuroNCAP” triecienizturības testā „Dokker” nopelnījis tikai apmierinošu vērtējumu – trīs zvaigznītes.

Uzticama tehnika

10 - Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT_13.04.2013.„Renault/Dacia 1.5 dCi” darbojas viegli un klusi. Tā dinamiskie parametri uz papīra varbūt neizskatās diez ko pievilcīgi, taču praksē izrādās, ka dīzelīša 75 zirgi ir visnotaļ dzīvīgi. Krustojuma startā tie velk furgoniņu sparīgi un, vadītājam precīzi pārskaitot pārnesumus, ļauj viegli turēties satiksmes plūsmā. Turklāt, kas būtiski, motora veiktspēju sevišķi neietekmē kravas masa. Arī šosejas režīmā 90…100…110 km/h grēks sūdzēties par motora enerģijas trūkumu. Bet darba mašīnai sevišķi pievilcīgs šodienas apstākļos izskatās degvielas patēriņa vidējais rādītājs – 4,9 litri uz simtu.

„Dokker” nemaz nav tik neveikls kā varētu likt nojaust furgoniņa smagnējais izskats. Stūres reakcijas ir precīzas, pārnesumu pārslēdzēja gājiens īss un korekts, bremzes spēcīgas un viegli dozējamas. Automobilis uz ceļa turas stingri un nekļūst pārspīlēti grīļīgs arī līkumos. Lai gan primāri veidots kā kravas auto – ar pacietu atsperojumu –, tas pat nenoslogotā variantā nešķiet izteikti nekomfortabls, priecē ar rāmu, līdzenu gaitu, vienīgi riteņu dribls pa asfalta dangām visai spēcīgi rezonē plašajā būdā.

04 - Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT_13.04.2013.Tiesa, ražotājs uzsver, ka pastiprināta uzmanība tikusi veltīta akustiskajam komfortam. Skaņu izolējošo materiālu virsma dzinēja nodalījumā, zem grīdas, riteņu arkās un citviet „Dokker” ir par 30% lielāka nekā „Dacia Duster”, optimizēta spoguļu korpusu un jumta stieņu forma, kā arī veikti citi pasākumi trokšņu mazināšanai.

Spēcīgākais arguments – cena

Ja meklējat vienkāršu un uzticamu darbarīku par pieņemamu cenu, tad „Dacia” ir grūti pārspējams piedāvājums. „Dokker” tuvākie sāncenši līdzīgā komplektācijā ir vismaz par trīs tūkstošiem dārgāki. Nu, tie varbūt izskatās švītīgāk, taču tīri no funkcionālā viedokļa neko īpaši vairāk piedāvāt nespēj.

Savukārt, ja runa ir par ģimenes auto, tad droši vien liela daļa potenciālo pircēju meklē nedaudz vairāk pievilcības, izsmalcinātības, mājības salonā u.tml. emocionālus „niekus”, par ko ir gatavi arī atbilstoši piemaksāt…

 

„Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Laureate” vērtē Ojārs Vētra

* – „vāji”; ** – „apmierinoši”; *** – „labi”; **** – „ļoti labi”; ***** – „izcili”

Vērtējums adekvāti salīdzināms tikai katras klases ietvaros un nav vispārināms

Testētā auto” cenas eiro un konkurenti (TOP 5 pēc LPAA svaigākajiem datiem)

„Dacia Dokker 1.5 dCi 75 Laureate” no 12 791
„VW Caddy Combi 1.6   TDI Trendline” no 18 947
„Renault Kangoo 1.5   dCi 75 Oasis” no 15 409
„Peugeot Partner Tepee   1.6 HDi Active” no 15 020**
„Citroen Berlingo 1.6 HDi Multispace” no 14 785**

** Akcijas cena

„Dacia Dokker 1,5 dCi 5MT” tehniskie rādītāji (ražotāja dati)

Garums (mm) 4363
Platums bez   spoguļiem (mm) 1751
Augstums (mm) 1814
Riteņu garenbāze   (mm) 2810
Bagāžas   nodalījuma tilpums (l) 800/3000
Pašmasa (kg) 1205
Pilna masa (kg) 1854
Klīrenss (mm) 190
Motors R4; divi vārsti uz cilindru; 1461 cm3;  55 kW (75 ZS) / 4000 apgr. 180 Nm / 1750 apgr.
Atgāzu emisiju   klase Euro V
CO2   emisijas (g/km) 118
Degviela Dīzeļdegviela
Maksimālais   ātrums (km/h) 150
Dinamika 0-100   km/h (s) 15,9
Degvielas   patēriņš (l/100 km) Pilsētā – 5,2Uz šosejas – 4,1Jauktā režīmā – 4,5
Degvielas tvertnes   tilpums (l) 50
Velkošā ass priekšējā
Ātrumkārba piecpakāpju   manuālā
Stūresrata   apgriezieni 3,3
Stūres   pastiprinātāja tips Hidraulisks
Balstiekārta Priekšā –   McPhersonAizmugurē –   torsionu vērpes sija
Bremzes Priekšā –   ventilējami diskiAizmugurē –   trumuļi
Riepas 185/65 R15
Tehniskās apkopes   cikls 20 000 km   vai reizi gadā
Garantijas laiks 5 gadi ar   100 000 km nobraukuma ierobežojumu

 

Birkas: