„AutoMedia.lv” tests: izlūkojam „Volvo Trucks” atjaunināto modeļu gammu

10_FM

Septembra sākumā kompānija „Volvo Trucks” bija uzaicinājusi viesos dažādu Eiropas valstu specializēto spēkratu mediju pārstāvjus, lai atraktīvā „Road Show” gaisotnē žurnālistus tuvāk iepazīstinātu ar modeļu gammas aktuālākajiem jaunumiem.

Un jaunumu „Volvo Truck” šogad ir pārsteidzoši daudz. Protams, pirmais un svarīgākais ir modeļu gammas flagmanis, smagais vezumnieks „FH”, ko zviedru kompānijas pārstāvji lepni prezentē kā „next generation”, proti, nākotnes auto. Lai gan pirms pāris mēnešiem notika speciāla un sevišķi grezna jaunā „FH” pirmizrāde, un pēc tam praktiski visos medijos modelis jau ir „krustām un šķērsām” plaši aprakstīts, tomēr arī šoreiz tas it visur atradās priekšplānā. Kā nu ne, „FH” taču ir „Volvo Trucks” „maizes mašīna”, kas nodrošina kompānijai nospiedoši lielāko daļu no kopējā automobiļu realizācijas apjoma (Latvijas tirgū 95%).

Šis „Volvo Road Show” vairāk bija veltīts „FH” mazajiem brāļiem.

Šogad modernizāciju piedzīvojusi praktiski visa „Volvo Trucks” modeļu rinda – gan universālais „FM”, gan piegādes automobiļi „FE” un „FL”, gan arī nenogurdināmais smago darbu darītājs „FMX”.

Mazie darba rūķi

Piegādes transportam paredzētie „Volvo FE” un „Volvo FL” ir komfortabli un viegli vadāmi, izveicīgi un videi draudzīgi automobiļi. „AutoMedia.lv” korespondents par to varēja uzskatāmi pārliecināties, līkumojot „Volvo” izmēģinājumu poligonā speciāli izveidotās „Truck City” šaurajās ieliņās.

01_FL

„Šo transporta līdzekļu vadītājiem darba laikā bieži vien nākas apvienot šofera un menedžera pienākumus, teic „Volvo Trucks” prezidents Klāss Nilsons. „Tas mums bija jāņem vērā, pilnveidojot automobiļu ergonomiku.”

Ar mērķi uzlabot autovadītāja darba apstākļus automašīnās uzstādīti jauni, labāk pārskatāmi un ērtāk sasniedzami mērierīču paneļi, konstruktīvi un ergonomiski pilnveidoti sēdekļi ar atzveltnē integrētu galvas balstu un drošības jostas mehānismu, pastiprināta kabīnes skaņas izolācija. Salonā tagad iespējams ierīkot vēl vairāk dažādas formas un ietilpības sīkmantu nodalījumu, kur noglabāt ikdienā vajadzīgas un ne tik ļoti vajadzīgas lietas.

07_FE

Jaunie D8 un D5 (pieejams tikai „FL”) dzinēji atbilst „Euro 6” standartiem, bet dinamisko parametru ziņā ir pat pārāki par vecajiem „Euro 5” motoriem. Lai izpildītu stingrās ekoloģiskās prasības, „Volvo Trucks” ir izstrādājuši tehnoloģisko risinājumu kompleksu, kurā ietilpst maināmas ģeometrijas turbokompresors, selektīvais katalītiskais pārveidotājs (SCR), dzesējama izplūdes gāzu recirkulācijas sistēma (EGR) un sodrēju filtrs.

„Volvo FE” tagad iespējams komplektēt arī ar „I-Shift” automatizēto pārnesumkārbu, turklāt tās darba algoritms var tikt pielāgots katra klienta biznesa specifiskajām vajadzībām.

„FE” un „FL” 2014. gada modeļiem ir piešķirta „Volvo Trucks” jaunā korporatīvā identitāte. Logotips ir pārcelts augstāk, zem vējstikla. Tumšais panelis tā fonā vizuāli pazemina auto kabīni. Jaunie galveno gaismu starmeši ar V veida dienas gaitas gaismu segmentiem uzsver piederību „Volvo” ģimenei. Lukturi ir iestrādāti jauna dizaina, trīsdaļīgā buferī, kura stūri izgatavoti no tērauda. Tas palielina priekšējā paneļa izturību, kā arī samazina iespējamās remonta izmaksas nelielu skrāpējumu gadījumā.

Universālais spēlētājs „FM”

„FM” ir otrs nozīmīgākais modelis „Volvo” saimē pēc flagmaņa „FH”. Tas nav tik liels un jaudīgs, toties izceļas ar savu daudzpusību. Kā uzsver zviedru kompānijas pārstāvji, „FM” ir modelis, ko ir viegli pielāgot ikviena klienta prasībām. Runājot futbola terminoloģijā, tas ir universāls spēlētājs, kurš vienlīdz labi var darboties ikvienā laukuma pozīcijā.

P1030016

„FM” ir pieejams gan kā seglu vilcējs, gan šasija ar plašā diapazonā variējamu riteņu bāzes garumu un dažādu asu skaitu, kam pielāgojams visdaudzveidīgākais kravas transportēšanas aprīkojums.

„Volvo FM” galvenie jaunumi ir rekonstruēta, komfortabla kabīne un modernizēts vadītāja vietas aprīkojums, ieviesta „Dynamic Steering” sistēma, pateicoties balstiekārtas modifikācijām, uzlabotas gaitas īpašības, kā arī optimizēts mašīnas svars.

Viens no būtiskiem jaunievedumiem ir iespēja „FM” aprīkot ar trīs stūrējamiem tiltiem. Automobilim ar riteņu formulu 8×2 ar trīs aizmugurējām asīm, viens no tiem atrodas priekšā, bet divi aizmugurē. Bet otrs variants ir 8×2 konfigurācija ar divām stūrējamām priekšējām asīm un vienu mašīnas aizmugurē.

„Šāds risinājums nodrošina ievērojami mazāku pagrieziena rādiusu un novērš kravas automobiļa riteņu iestrēgšanu risēs. Tas ir īpaši noderīgi šaurās izdangātās vietās,” skaidro „Volvo Trucks” šasiju speciālists Pēters Frleta.

03_FM

Kā papildinājums automatizētajai „I-Shift” pārnesumkārbai tagad pieejama pilnveidota „I-See” tehnoloģija. Tā ļauj datora atmiņā saglabāt informāciju par ceļu topogrāfiskajiem parametriem, pa kuriem vienreiz izbrauc kravas automobilis. Nākamo reizi braucot pa to pašu maršrutu, „I-See” jau „zina” un automātiski izvēlas katram ceļu nogrieznim nepieciešamo optimālo pārnesumu, braukšanas ātrumu un papildbremzes izmantošanas nepieciešamību. „Volvo” pārstāvji uzsver, ka šāda tehnoloģija ļauj līdz pat 5% samazināt degvielas patēriņu.

„Volvo FM” 2014. gada modeļa arsenālā ir „Euro 6” standartiem atbilstoši dzinēji: D11 ar jaudas diapazonu no 330 līdz 450 ZS un D13, kam pieejami no 420 līdz 500 ZS.

Būvstrādnieks „FMX”

Pirms trīs gadiem „Volvo Trucks” nopietni modernizēja būvdarbiem paredzēto „FM” modifikāciju, padarot to par atsevišķu modeli. Un pat piešķīra tam savu modeļa nosaukumu – „FMX”. Bet tagad līdz ar visas „Volvo” modeļu rindas atjaunināšanu arī „FMX” ir piedzīvojis modernizāciju.

08_FMX

Arī zviedru būvstrādnieks tagad ieguvis „Volvo” jaunos korporatīvos vaibstus, turklāt šķiet, ka robustam pašizgāzējam tie pat piestāv labāk nekā izsmalcinātajiem „asfalta deldētājiem”.

Jaunajam modelim līdzīgi kā 12 gadus vecam priekštecim atkal ir rombveida lukturi. Zviedru praktiķi secinājuši, ka cauri aizsargsietam tie nodrošina efektīvāku apgaismojumu nekā iepriekšējās paaudzes apaļās „actiņas”. Priekšējais buferis padarīts vizuāli vēl masīvāks. Tā centrālā daļa izlieta no monolīta čuguna, kas nomaskēts ar plastmasas pārklājumu.

Jaunā „FMX” kabīne ir veidota no augstas elastības tērauda, bet priekšējās konstrukcijas visas galvenās sastāvdaļas pārstrādātas un pārvietotas, lai padarītu automobili izturīgāku. Salona arhitektūra izmanījusies nedaudz, taču lielākā daļa interjera detaļu ir pārņemtas no „FH”. Vadītāja vieta gandrīz tik pat komfortabla un racionāli iekārtota, vienīgi kabīnes griesti nav tik augstu kā flagmaņa divstāvu guļamkupejā.

Līdzīgi „Volvo Trucks” smagajiem vezumniekiem arī „FMX” tagad ir pieejama „Dynamic Steering” stūres sistēma, kas, papildināta ar elektrisko pastiprinātāju, manevrēšanu lēnā gaitā un šauros apstākļos padara gandrīz vai par rotaļu.

Viena no jaunā „FMX” inovācijām ir aizmugurējā pneimobalstiekārta, kas līdz šim nav tikuši izmantota būvtehnikai. Taču „Volvo” pārstāvji apgalvo, ka tā ir īpaši pielāgota darbam bezceļa apstākļos un nodrošina labāku riteņu saķeri, izcilu gaitas stabilitāti un precīzu vadāmību.

05_FMX

„Jaunā „FMX” klīrenss ir vismaz 300 mm, tādēļ balstiekārtu vairs neapdraud akmeņi,” teic produktu plānotājs Bosse Fransons. „Disku bremzes tagad aizsargā drošības korpuss, taču pat tas atrodas 340 mm augstu. Zemāk tagad ir vairs tikai riteņi.” Turklāt auto apakšdaļu tagad sedz 3 mm bieza, stingra tērauda aizsargplāksne.

Tāpat  kā smalkajam brālim „FM” arī „FMX” aprīkojumā ir D11 un D13 saimes dīzeļdzinēji ar jaudas diapazonu attiecīgi 330 – 450 ZS un 420 – 540 ZS.

Birkas: