“AutoMedia.lv” tests: jaunais “Ford Ranger” ceļ “Ford” pikapu akcijas

Ford-Ranger_2012_800x600_wallpaper_01

(Materiāls iepriekš publicēts žurnālā “Autobild Latvija, 2012. gada septembra numurā un žurnāla NEXT interneta vietnē next.lv 05.09.2012.)

„Ford Ranger” savā piektajā paaudzē ir kļuvis plašāks kravas kastē un kabīnē, modernāks tehnikā, taču nav aizgājis nekur tālu prom no savām, kopš 1983. gada zināmajām saknēm, būtības un mērķa. Tas joprojām ir drošākais no „Ford” modeļiem, kas nelūzt ne sitams, jo uzbūvē ir teju uzticamāks par divcollu dēli un modernākās paaudzes āmuru.

Tas sasniegts  neatkarīgi no tā, kurā no trim izcelsmes valstīm: Taizemē, Argentīnā vai Dienvidāfrikā  „Ranger” izgatavots. Starp citu, Eiropai tiks piegādāti tikai  Dienvidāfrikā ražotie pikapi. Šis „Ford” patiesi ir lielisks palīgs zemnieku saimniecībā, kas uz asfaltēta ceļa restaurēs sajūtu, kāda īstiem kovbojiem rodas neiejāta zirga mugurā. Uzticamais draugs pa nelīdzenu lielceļu pārvietojas kā tizli lēkājošs āzis. No atdures līdz atdurei tā stūre joprojām veic gandrīz četrus pilnus apgriezienus, izdzēšot jebkuras ilūzijas par simpātiski vīrišķīgā pikapa sportiskumu, taču….  „Ranger” piedot var visu, jo nokļūstot svaigi uzartā laukā, tas Zemgales mālaino augsni maļ labāk par dažu labu daudz spēcīgāku un prestižāku apvidus auto. Arī uz zemes ceļa tas brauc pārdroši veikli un uzticami kā zemās grīdas tramvajs pa atjaunotā 7. maršruta sliedēm.

Vajadzības gadījumā arī jaunajā Ford pikapā var vest vairāk nekā tonnu sēklas kartupeļu, „precībās” pie sivēnmātes – vaislas kuili, kombaina kuļaparāta piedziņas sajūga daļas, vai traktora riteni.

Būtiski, ka tagad sadales kārbas roktura vietā līdzās pārnesumkārbas kulisei (rokturis joprojām vīrišķīgi vibrē, taču durvju paneļi ir klusi kā limuzīnā), izvietojies simpātiski apaļš selektors, ar kuru gaitā veikli var pārslēgt no klasiskās piedziņas 2H režīma uz 4H. Pilnpiedziņas režīmā ar auto gan var braukt līdz 130km/h, bet vai vērts atgādināt, ka tas taču nav sporta vāģis? Lai ieslēgtu pilnpiedziņas pazemināto 4L režīmu, gan joprojām jāapstājas pilnībā – uz 3 līdz 4 sekundēm. Lieki pieminēt, ka joprojām viegli mazgājama ir 1180 kg smagai kravai piemērotā kravas kaste.
Ar austrāliešu saknēm
Atceraties? Kopš 1983. gada „Ford Ranger” nozīmēja divas atšķirīgas klasiskās konstrukcijas (nesošais rāmis, atkarīgā piekare/aizmugurējais tilts un pilnpiedziņa ar mehāniski pieslēdzamu priekšējo tiltu/diferenciāļa bloķēšanu) pikapu modeļus Amerikai un Eiropai, ko „Ford Motor Company” ražoja kopīgi ar „Mazda Motors Co”. Kopš 1998. gada zināmā ceturtā „Ranger” paaudze 2009. gadā piedzīvoja jau ceturto uzlabošanu (facelift!!!), gandrīz 1:1 atkārtojot „Mazda BT-50”. Bija laiks domāt par pilnīgi jaunu „Ranger”, kam vizuālais izskats atšķirtos no  „BT-50”, un, vienlaikus  atgādinātu komerciāli veiksmīgo amerikāņu pikapu „Ford F-150”. Lai novērstu konkurenci un apvērsumu „Ford” galma iekšienē, ASV „Ranger” nemaz netiek piedāvāts. Jauno „Ranger” tomēr pārdod 180 valstīs, izņemot ASV, kur joprojām piedāvā  „F-150”.Interesanti, ka jaunā modeļa izstrāde bija uzticēta „Ford” Austrālijas nodaļas dizaina centram, no ASV pieaicinot vien tos vadošos speciālistus, kuri iepriekš nodarbojušies ar „F-150”, kā arī „Thunderbird” un „Flex” modeļu izstrādi. Arī jaunā „Ranger” vispasaules debija notika  Starptautiskajā Austrālijas auto šovā 2010. gada oktobrī… un atkal kopā ar radinieci „Mazda BT-50”! Tikai šoreiz, lai pikapus vieglāk atšķirtu,  „Ford Ranger” ar nolūku veidots vīrišķīgs, bet Mazda „BT-50” uzsvērti sievišķīga. Tiesa, japāņu zīmola pikapu Latvijā pagaidām nepiedāvās.
Izaudzis garumā un svarā
Jaunais „Ford” pikaps ir manāmi pāraudzis priekšteci – vairāk nekā 22 cm garumā un gandrīz  + 100kg  pašmasā! Garenbāze palielinājusies no 3000 līdz 3220 milimetriem, kravas telpas platums no 1456 līdz 1560mm, klīrenss no 207 līdz 232mm.Pikaps ar nesošo rāmi (tā vērpes izturība ir par 10% stiprāka nekā jaunākajam „Toyota Hilux”) tradicionāli tiek piedāvāts trīs versijās „Regular Cab”, „Super Cab” un „Double Cab”. Modernākais „Ranger” ne tikai dižojas ar vienu no augstākajiem klīrensiem klasē, bet arī līdz 800 mm dziļu ūdensšķēršļu pārvarēšanas spēju. Tas panākts motoram ļoti augstu novietojot ģeneratoru un gaisa ieplūdes kanālu, kam par  minimālu piemaksu kā papildus aprīkojumu vēl var iegadāties sānos viegli fiksējamu snurkeli. Šādi uzlabojumi draud „Ranger” pārvērst gandrīz par amfībiju! 

Plašs solis komforta virzienā
Amerikāņu konstruktoru un dizaineru piesaistīšana acīmredzami labvēlīgi iespaidojusi  gan auto vizuālo izskatu, gan interjera komfortu. „Ranger”, pateicoties augšup paceltajai  jostas un plecu līnijai, arī uz āru izvirzītajām riteņu arkām izstaro brutālu, vīrišķi pirmatnēju spēku. Savukārt, platā, hromētā radiatora reste ar milzīgo „Ford” emblēmas ovālu vidū, kopainā ar milzīgo motora pārsegu un savdabīgas formas galvenajiem starmešiem, pasvītro radniecību ar amerikāņu bestselleru „F-150”, un vienlaikus padara jaunā „Ranger” izskatu dārgāku, un kas būtiski – kvalitatīvāku. Arī interjers uzlabojies līdz nepazīšanai. Kaut arī velti salonā meklēt pārmērīgu oriģinalitāti vai mīkstu, taustei un acu skatam patīkamu plastmasu, viss ir funkcionāls, ļoti kvalitatīvi nostrādāts pat vissīkākajās detaļās. „Ranger” salons ir veiksmīgi sajaukts dažādu „Ford” modeļu detaļu rasols, kas noteikti sniedz  mūsdienīga taču vienlaikus arī praktiska un izteikti funkcionāla dizaina iespaidu. „Ranger” interjers sniedz sajūtu un smaržu buķeti, kas atgādina, ka vadīts tiek īsts 4×4 auto, taču salons ir pietiekami komfortabls, lai nekļūtu pārspīlēti vienkāršs un paciešams tikai militāristiem. Šī modeļa cienītāji noteikti pratīs novērtēt salonā valdošo klusumu. Iepriekšējos modeļos mūžīgi klātesoša vibrācija novērsta, virsbūvi rāmim stiprinot tipiski amerikāniskā stilā, izmantojot īpašus hidrospilvenus.

Ekonomija pāri visam
Līdz 1200 motora apgriezieniem minūtē 2,2 litru 150ZS jaudīgs četru cilindru turbo dīzelis asfaltu uz riteņiem netin, taču fermeriem un mežiniekiem ir būtiski, ka jau pie 1500 līdz 2500 apgriez./ min. motors  sniedz maksimālo griezes momentu 375Nm, neliekot lieku reizi pārslēgt Ķīnā ražotās, bet ļoti precīzās (bez ironijas, aut. piezīme) „Getrag MT 82” 6 ātrumu mehāniskās kārbas „robus”. Pārbrauciens pa asfaltētu šoseju pie „Ranger” stūres, iespējams, netrenētu šoferi nogurdinās, jo auto ar tukšu kravas kasti, braucot ap 100 km/h, joprojām lēkā kā negudrs. Visus trūkumus gluži kā zāles pret migrēnu noņem iespēja iebraukt mežā vai tīrumā. „Ranger” joprojām ir pārliecinošs kā tanks, kuru apturēt var vienīgi betona siena. Piedāvājumā vēl pieejami 3,2 litru 5 cilindru turbo dīzelis ar 200Zs un 470Nm. 2,5 litru benzīna motora versija Latvijā netiks piedāvāta. Abi motori pieejami komplektācijā arī ar sešu pakāpju automātisko kārbu „6R80”, kas aizgūta no „Ford” Amerikas modeļiem „Mustang” un „F-150”. Kaut arī būtiski uzskaistināts, „Ranger” nav pats daiļākais dampis, taču vajadzība nomainīt dzesēšanas šķidrumu ik pēc 200 000 km  noskrējiena un gaisa filtru ik pēc 60 000 km demonstrē šī auto būtību. Tipiskus „Ranger” defektus neviens dīleris nepateiks, jo tādu nav. Pieaugušais komforts un tehniskie sasniegumi likuši  „Ford” pikapam cenā attālināties no konkurenta „Mistubishi L200”, un pietuvoties  „Toyota Hilux”, taču joprojām būt lētākam par „Nissan Navara”.

Vērtējums

Mums patika

Vīrišķīgs izskats un dinamiska daba. Ērta, ergonomiski sakārtota vadītāja vieta.

Mums pietrūka

Joprojām pietrūkst gaitas līganuma.

Mūs pārsteidza

Bezceļu braukšanas spējas izbrīna pat sagatavotu vadītāju.

Tehniskie dati

Ford RangerDouble Cab XLT 2.2d 6M/T

Dzinējs:4 cilindru turbo dīzelis; četri vārsti uz cilindru; Darba tilpums:2198cm3
Jauda:120kW(150ZS) pie 3700 apgr./min.
Griezes moments:375Nm pie 1500 līdz 2500 apgr./min.
Piedziņa: mehāniski kontrolējama četru riteņu
Pārnesumkārba: sešpakāpju mehāniskā
Piekare: priekšā neatkarīgā, aizmugurē atkarīgā
Garums/platums /augstums:5359/1850/1815mm
Riteņu bāze:3220mm; Klīrenss:232mm
Kravas kastes garums/platums/augstums:1560/1560/511mm
Degvielas tvertne:80l; Riepas:255/55R16
Pašmasa:1860kg;Maksimālais ātrums:175km/h; Paātrinājums 0-100km/h:10,9s
Vidējais degvielas patēriņš:8,6l/100km; C02 emisija:228g/km
Cena Latvijā: Ls 19640

Birkas: