Autoklubu kultūra nav sveša arī Latvijā, taču līdz šim pie mums tā biedrojas vien dažādu zīmolu vai pat atsevišķu modeļu vieglo automobiļu lietotāji. Taču citur pasaulē šādas interešu apvienības ir arī komerctransporta mašīnu cienītājiem. Rīgā aizvadītajā nedēļā viesojās Zviedrijas „Volvo FH16 auto kluba” vadonis Boije Ovebrinks.
Boije Ovebrinks plašākai sabiedrībai vairāk pazīstams kā kravas auto hibrīdprototipa „Mean Green” pilots un dažādu rekordu uzstādītājs. Žēl, bet Boije Rīgā bija ieradies bez sava zaļā monstra, kam pieder neoficiāls sauszemes ātruma rekords starp kravas automobiļiem – 236,577 km/h. Zviedra vizītes mērķis bija „Volvo FH16 kluba” sanāksme, ko šogad rīkoja Rīgā. „AutoMedia.lv” tikās ar Boiji Ovebrinku, lai uzzinātu vairāk par klubu, tā galvenajiem mērķiem un nākotnes plāniem.
„Volvo FH16 auto klubs” tika izveidots 2005.gadā, pēc tam, kad „Volvo Trucks” 2004.gadā izlēma pārtraukt kravas auto „Volvo NH12” ražošanu. Jāpiebilst, ka
nu jau tālajā 1994.gadā Boije Ovebrinks ar sacensībām pārbūvētu „Volvo NL12” kļuva par FIA European Cups (tagadējā European Truck Racing Chempionship priekšgājējs, autores piezīme) ieguvēju
Race-Trucks klasē.
Boije atklāja, ka iepriekš Zviedrijā darbojies „Volvo NH12 klubs” un tagadējais FH16 klubs ir tā idejiskais pēcnācējs, kas pašlaik apvieno aptuveni 500 biedrus, kurus saista jaudīgie „Volvo Trucks” ražotie kravas auto. „Izveidot klubu bija samērā viegli, jo bija ne mazums cilvēku, kuri bija ieinteresēti šāda kluba pastāvēšanā.
Entuziasms, kā arī jaunu ideju ģenerēšana ir viens no galvenajiem pamatprincipiem veiksmīgai mūsu kluba darbībai,”
teic B.Ovebrinks.
Kluba darbība tiek organizēti dažādi. Ņemot vērā to, ka ražotājs „Volvo Trucks” klubu redz kā lielisku sava flagmaņa FH16 attīstības veidu, tiekot piedāvātas vairākas atbalsta iespējas kluba biedriem, stāsta B.Ovebrinks. Nepieciešamības gadījumā tiekot organizētas kluba biedru vizītes uz rūpnīcām, kā arī cita veida aktivitātes. Tāpat katru gadu kluba biedri kopīgi apmeklējot un rīkojot sanāksmes kādā no pasaules valstīm, kur „Volvo” komerctransportam ir panākumi vai intereses. Šogad izvēlēta Latvija.
Veicinot kluba, kā arī FH16 modeļa attīstību, kluba vadība un biedri aktīvi strādājot pie dažādiem projektiem. Viens no zināmākajiem ir paša Boijes Ovebrinka radītais kravas hibrīdauto „Mean Green”, kurš savas ātruma spējas pierādījis ne reizi vien, tostarp 2011.gadā sacenšoties dragreisā ar uzlabotu, 500 Zs jaudīgu „Ferarri”. Kā pastāstīja pats auto radītājs, tad kravinieku pasaulē „Mean Green” ir unikāls, ņemot vērā savu uzbūvi – elektriskā un dīzeļadzinēja savienojumu, „Volvo Trucks” nodrošinātās detaļas, kā arī speciāli izgatavoto plastikāta kabīni.
„Tēlaini izsakoties, „Mean Green” varētu nosaukt par kravas auto „Porsche”.
Lai gan tā veidošana nav prasījusi milzīgus materiālos līdzekļus, toties būvēšanā ir ieguldīts apmēram 2000-3000 stundu intensīvs darbs. Arī pēc 236,577 km/h ātruma rekorda uzstādīšanas pērn darbs pie auto uzlabošanas nav apstājies,” lepojas Boije Ovebrinks.
Boije uzsver, ka arī šobrīd kluba biedri aktīvi strādā pie videi draudzīgu auto izbūves, tomēr sīkāk par jaunākajiem projektiem viņš nevēlējās neko atklāt, vien norādīja, ka viss ir procesā. Tāpat, viņš pastāstīja, ka neskatoties uz to, ka klubs ir Zviedrijā, tā darbībā varot iesaistīties arī Latvijā un citur dzīvojoši entuziasti. Klubam esot svarīgi piesaisti jaunus cilvēkus un, iespējams, iegūt jaunas idejas, kā arī bieži vien saņemt palīdzību to realizēšanā. Kā jau katrā klubā arī šeit ir dalības maksa, kas pirmajā gadā ir 150 eiro, bet nākamajos vien 50 eiro.
Runājot par turpmāko kluba un modeļa FH16 attīstību, Ovebrinks bija lakonisks, tomēr nevairījās būt gana ambiciozs. Līdzīgi kā labam sacīkšu autosportistam, arī auto un klubam esot jābūt tādam, ko atpazīst jau pēc tā vārda un imidža. Esot jābūt psiholoģiski sagatavotam tam, ka ne viss izdosies, tomēr jāturpina strādāt, lai radītu vienu no videi draudzīgākajiem kravas auto.