Beidzot jauns „Coaster“!

coaster1

23 gadus pēc iepriekšējā modeļa pirmizrādes japāņu ražotājs „Toyota“ visbeidzot laiž klajā vidējās klases autobusiņa „Coaster“ ceturto paaudzi.

Mūsu Dievzemītes ceļos „Toyota Coaster“ autobusus var uz vienas rokas pirkstiem saskaitīt, turpretim Āzijas un Okeānijas reģionā tie ir ļoti populāri.

coaster10

Pirmo „Coaster“ japāņi laida klajā tālajā 1963.gadā. Līdzšinējo triju paaudžu laikā „Toyota“ ir izgatavojusi un pārdevusi vairāk nekā 550 tūkstošus šādus vidējās klases autobusiņus.
Neraugoties uz zināmu līdzību, jaunajam modelim nav nekā kopēja ar iepriekšējo paaudzi. Tas veidots, kā saka, no tīras lapas. Autobusa virsbūve veidota pēc klasiskās shēmas, par pamatu izmantojot uz nesošās šasijas balstītu gredzenu karkasu, kas nodrošina „būdas“ sienu un jumta stigrību.

Jaunais „Coaster“ ir par 40 mm platāks nekā priekštecis. Griesti pacelti par 60 mm augstāk, kā rezultātā salona telpas augstums tagad sasniedz 190 cm.

Ievērojami palielināts logu stiklojuma kopējais laukums.

Atkarībā no versijas „Toyota“ busiņš ir pieejams ar 24, 25 vai 29 sēdvietām. Bez tam piedāvājumā ir arī speciāli skolas autobusa komplektācijas varianti – ar 39 vai 49 bērnu vietām. Visas sēdvietas tiek aprīkotas ar trīspunktu bezinerces drošības jostām, bet vadītāja un priekšējā pasažiera vieta – vēl arī ar gaisa drošības spilveniem.

coaster6

Tehniskajā ziņā „Toyota“ savam lolojumam spožus jaunumus nesola. Aprīkojumā ir tikai viens vienīgs dzinējs, un tas ir „1HD-FTE“ 4,2 l sešu cilindru (150 ZS/400 Nm) turbodīzelis, kādu izmanto arī „Land Cruiser“. Pārī tiek piedāvāta vai nu piecpakāpju mehāniskā, vai sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba. Lai uzlabotu gaitas komfortu, jaunais „Coaster“ ieguvis mīkstāku atsperojumu, savukārt vadāmības uzlabošanai gan priekšā, gan aizmugurē uzstādīti šķērsstabilizatori. Turklāt bāzes komplektācijā tagad iekļauta elektroniskā gaitas stabilizācijas sistēma (VSC).

Vēl viens, neapšaubāmi pievilcīgs parametrs ir „Toyota“ autobusiņa cena. Japānas tirgū „Coaster“ 25-vietīgā versija maksā 5 miljonus 940 000 jenu, kas mums saprotamās vienībās ir aptuveni 50 515 eiro. Tādējādi tam ir labas izredzes konkurēt pat ar līdzīgas koncepcijas, taču ievērojami zemākas kvalitātes ķīniešu un taizemiešu sāncenšiem.

coaster5

Birkas: