Citroen DS, kopš tā ieviešanas 1955.gadā, kļuva atšķirīgs no kopējās vieglo auto masas gan ar savu aerodinamiski futūristisko izskatu, gan tehnisko jauninājumu ziņā. Viens no jaunievedumiem, piemēram, bija hidropneimatiskā balstiekārta. Šis modelis ātri kļuva ārkārtīgi populārs, kā bāze dažādu prototipu izstrādei. To skaitā īpašu vietu ieņem vienā eksemplārā uzbūvētais Citroën DS PLR Break, ko paši francūži iesauca par Mille Pates jeb tūkstoškāji.
Šo unikālo Citroen DS PLR Break 1972.gadā uzbūvēja riepu ražotājs Michelin, kas tolaik bija Citroen akcionārs. Poids Lourd Rapide (PLR) tulkojumā no franču valodas nozīmē ātrs smagsvars. DS PLR pamatā ir sērijveida Citroen DS Break universāļa platforma, bet PLR tika uzbūvēts vienā vienīgā eksemplārā ar mērķi, iegūt transportlīdzekli kravas auto riepu izmēģināšanai un novērtēšanai ekstremālos apstākļos.
Desmit riteņu automobilim arī izmantota hidropneimatiskā piekares konstrukcija.
Stūre kontrolē visus četrus priekšējos riteņus, bet seši aizmugurējie visi ir dzenošie.
Citroen DS PLR aizmugures daļā ir uzstādīti divi 5,7 litru V8 Chevrolet 350 Small-Block motori. Taču tikai viens no tiem kalpo transportlīdzekļa kustības nodrošināšanai. Gaisa ieplūde motoru dzesēšanai notiek abās pusēs pa logiem, kas nomainīti pret režģiem.
PLR ir 2,45 metrus plats un 7,2 metrus garš. Uzstādītais papildus svara balasts ļāvis palielināt auto kopējo svaru līdz 9,5 tonnām, kas atbilst kravas auto masai. Taču Citroen DS PLR spēj sasniegt līdz pat 180 kilometri stundā lielu maksimālo ātrumu, kas ir divreiz vairāk nekā bija un joprojām ir kravas automašīnu satiksmē pieļaujamais ātrums. Automobilim uzstādītas divas degvielas tvertnes, katra ar 90 litru ietilpību.
Michelin vēlējās pārbaudīt savu kravas automašīnu riepu izturību lielos ātrumos. Jautāsiet, kam tas otrs motors? Tas bija paredzēts PLR vidū iebūvēta vienpadsmitā riteņa piedziņai. Un šī riteņa uzstādīja testējamo kravas automašīnas riepu. Hidraulika kontrolē, riepas paraugu – var nolaist un izlīdzināt rietni dažādās pozīcijās. Tādējādi bija iespējams novērtēt riepas komerctransportam. Šādi izmēģinājumi ļāva uzlabot riepas, lai tās lielās slodzēs būtu izturīgākas.
Citroen DS PLR Break tika izmantots Ladoux testa trasē Klermonferānā. Michelin šo transportlīdzekli vairs neizmanto riepu testēšanai, bet tas kalpo kā reklāmas līdzeklis gadatirgos un izstādēs. Lielāko daļu laika auto ir novietots Michelin muzejā Klermonferānā.
Jāpiebilst, ka kolekcionāru vidū populāri ir Citroen DS PLR Break mēroga modelīši. To cena interneta vietnēs grozās ap simts un vairāk eiro par labi saglabātu modelīti.