DB Schenker izvēlas salīdzinoši mazzināmā ražotāja Volta Trucks elektriskās kravas automašīnas. Kas īsti ir Volta Trucks?

1-Volta Zero

Pasaulē plaši pazīstamais loģistikas uzņēmums DB Schenker izvēlējies mazzināma un jauna autoražotāja Volta Trucks elektrisko kravas transportlīdzekli Volta Zero vēl pirms tā sērijveida ražošanas uzsākšanas. Tagad Zero esot veiksmīgi izturējis plašus testus Francijā, kas veikti ierastas satiksmes apstākļos Parīzes ielās. Jau nākamgad pirmās šāda tipa kravas elektriskās automašīnas tikšot izmantotas ikdienas kravu pārvadājumiem, informē loģistikas uzņēmuma pārstāvji Latvijā. Bet pasūtījumu skaits visā pasaulē jau pārsniedzis 6000 vienības.

Pilnībā elektriskais 16 tonnu smagais Volta Zero ir paredzēts izmantošanai DB Schenker Eiropas termināļos, lai transportētu preces no sadales mezgliem uz pilsētu centriem un pieguļošajām teritorijām. Tieši šajā jomā novatoriskais transportlīdzekļa dizains, uz citu satiksmes dalībnieku drošību orientētā kabīne un bezemisiju transmisija varot sniegt vislielāko labumu.

Volta Zero ar vienu uzlādi varot nobraukt 150-200 km.

Līdz 2025.gadam šādu kravas automašīnu izmantošana novērsīšot aptuveni 1,2 miljonus tonnu oglekļa dioksīda veidošanos un emisiju.

11-Volta Zero

“Šodien ir pāragri spriest, kad tieši pirmais šāds auto parādīsies Rīgas ielās. Nākamais DB Schenker solis būs sākt izmantot jaunās Volta Zero kravas automašīnas lielākajās Eiropas pilsētās,” stāsta AS “Schenker” valdes loceklis Kristo Vragers, kurš norāda, ka elektrisko kravas automašīnu izmantošana ir labs piemērs konsekventiem koncerna ieguldījumiem inovatīvos un videi drošos risinājumos. “Jau pēc dažiem gadiem preču pārvadājumi ar elektriskajiem transportlīdzekļiem kļūs par ierastu parādību lielajās Eiropas pilsētās,” papildina K.Vragers.

9-Volta Zero

Līgums starp DB Schenker un Volta Trucks, saskaņā ar kuru tuvākajos gados loģistikas gigantam kopumā tiks uzbūvētas aptuveni 1500 kravas automašīnas Volta Zero, tika noslēgts pagājušajā gada novembrī.

Volta Trucks – biznesa brīnumbērns?

Vien 2019.gadā dzimušā Volta Trucks dibinātāji ir divi skandināvu džentelmeņi. Autoindustrijā, tostarp Ford, Volvo un ar pēdējo saistītajā Polestar, solīdu pieredzi guvušais norvēģis Kjelle Valoens un ar ne mazāku pieredzi mazuzņēmumu radīšanā un vadīšanā apveltītais zviedrs Karls-Magnuss Nordens.

Uzņēmums specializējas uz risinājumiem kravas transporta elektrifikācijas jomā.

Jau 2020.gada septembrī Volta Trucks nāca klajā ar kravu piegādēm pilsētas centrā īpaši paredzētu 16 tonnīgu automobiļa Volta Zero prototipu, kas tapa Prodrive Advanced Engineering, Apvienotajā Karalistē. Līdz ar to arī sākās plaša Volta Zero izmēģinājumu programma. Sērijveida ražošanu Austrijā, bijušajā MAN ražotnē Steyr Automotive, paredzēts sākt šā gada nogalē. Volta Trucks pagaidām negrasās būvēt savu ražotni, uzskatot, pa pašreiz autoindustrijā ir daudz brīvu jaudu.

4-Volta Zero

Pirmās pilsētas, kur reālā darbā iesaistīsies Volta Zero, būšot jau pieminētā Parīze, kā arī Londona. Taču nopietni plāni kompānijai ir visās lielākajās Eiropas valstīs, kā arī attiecībā uz ASV.

Abiem skandināvu džentelmeņiem ir izdevies piesaistīt turīgus investorus. 2022.gada februārī tika ziņots, ka iesaistījusies arī ASV bāzētā investīciju kompānija Luxor Capital, bet jau aprīlī, vēl pirms sērijveida ražošanas uzsākšanas, ka Volta Trucks pasūtījumu portfelis sasniedzis aptuveni 6000 automobiļus, kuru vērtība ir ap 1,3 miljardi ASV dolāri.

6-Volta Zero

Volta Trucks jau ir paziņojis, ka vistuvākajos gados elektrisko kravas mašīnu sērija tiks attīstīta, ieviešot, gan lielākus, gan mazākus modeļus.