Dienasgaismā izstumts jaunais „Gazons”

Gazon_1

Pirms jaunā modeļa pirmizrādes tikai retais varēja iedomāties, ka Gorkijas Automobiļu rūpnīcas izgatavotais vidējās klases kravinieka „GAZ-53” pēctecis tiks nosaukts par „Gazonu”.

Protams, „Gazon-Next” nav tiešs leģendārā „GAZ-53” sekotājs. Neilgi pēc sociālisma sabrukuma uzņēmums „GAZ” pārtrauca morāli jau traģiski novecojušā „gazika” ražošanu, tā vietā laižot tirgū morāli atjauninātu – būtu pārspīlēti to saukt par modernu – „GAZ-3307”. Pēc divpadsmit gadus ilgušas ekspluatācijas, ražotājs automobili nedaudz modernizēja… un prezentēja kā jaunu modeli ar nosaukumu „Valdajs”. Pirms dažiem gadiem Gorkijas kompānija vēlreiz mēģināja modernizēt „gaziku”, laižot klajā eksperimentālu modeli ar nosaukumu „Jermaks”. Taču tā joprojām bija visai antīka tehnika, tikai iesaiņota nedaudz mūsdienīgākā apvalkā.

Bet nupat Maskavā notikušajā celtniecības un komunālās tehnikas izstādē autoražotājs „GAZ” iepazīstināja sabiedrību ar jauno 5-tonnīgo kravinieku saimi, kam dots tautas žargonā aizgūtais nosaukums „Gazons”. Kā liecina ražotāja informācija, jaunā modeļa automobiļi tirdzniecībā (Krievijā) nonāks, sākot ar septembri.

Sākotnēji „Gazonam” paredzētas trīs modifikācijas

– pilsētas piegādes auto, universāls modelis un pilnpiedziņas versija „Sadko”, kas iecerēts tāds kā visurgājēja „GAZ-66” ideoloģiskais mantinieks. Savukārt katrai no modifikācijām būs īsās un garās bāzes versija, kā arī klienti atbilstoši savām biznesa vajadzībām varēs izvēlēties vai nu standarta trīsvietīgo kabīni vai arī kabīni ar divām sēdekļu rindām un 7 vietām. Kā izrādās, kabīnes modulis patiesībā ir tas pats, kas tiek izmantots mazajai māsai „Gazeļ-Next”, bet tam piestiķēta plastmasas purna daļa, kurā slēpjas automobiļa dzinējs.

Gazon_2

„GAZ” pārstāvji uzsver, ka būtiski uzlabojušies kravinieka ekspluatācijas rādītāji. Piemēram, pateicoties pastiprinātai rāmja un balstiekārtas konstrukcijai, aizmugures piedziņas versijas kravnesība ir palielināta līdz pilnām 5 tonnām (+500 kg), bet pilnpiedziņas – līdz 3 t (+1000 kg). Servisa intervāls pagarināts līdz 15 000 km, bet ražotāja garantija – līdz 2 gadiem vai 100 000 km nobraukumam. Turklāt apsolītas šajā segmentā lētākās rezerves daļas.

Nav nekāds noslēpums, ka auto ir daudz importētu tehnisko komponentu : „ZF” ražota stūres sistēma un sajūgs, „Tenneco” amortizatori, „Wabco” bremžu sistēmas, „Delphi” klimata kontroles sistēma, „Isringhausen” vadītāja sēdeklis u.tml. Toties motorus „Gazonam” piegādās Jaroslavļas rūpnīca. Tam paredzēts „JaMZ-534” turbodīzelis ar 149 ZS jaudu. Vēlāk dzinēju gamma varētu tikt papildināta arī ar ķīniešu ražojuma „Cummins” spēka agregātu, taču par to pagaidām tiek runāts „ilgstošas nākotnes” formā.

Bez šaubām, „Gazona” galvenais tirgus būs plašā Krievija, kur tam nāksies konkurēt ar tādiem klasesbiedriem kā „Hyundai HD78”, „Isuzu Elf” un „Mitsubishi Fuso Canter”. Tiesa, pagaidām, pirms automobilis nav nonācis apritē, neviens eksperts neņemas apspriest tā izredzes.

Birkas: