„E-Truck“ – premium klases drižablis

mb_etruck_2

Portugāļu dizaineris Francisko Kalado ļauj sapņotājiem iztēloties, kāds varētu izskatīties aptuveni 20 gadus tālas nākotnes autofurgons.

Uzreiz pamanāms, ka, veidojot „Mercedes-Benz E-Truck“ skices, dizaineris galveno akcentu ir licis uz automobiļa aerodinamiku. Ikviens ābečnieks saprot, lai samazinātu degvielas patēriņu un līdz ar to arī dzinēja radīto kaitīgo izmešu masu, auto virsbūve jāveido ar iespējami zemu aerodinamiskās pretestības koeficientu (Cx). Tieši tādēļ seglvilcējam piešķirtas tik izteikti noapaļotas līnijas, bet piekabes cisterna vispār atgādina dirižabli.

mb_etruck_3

Kā redzams, nākotnes „Mercedes-Benz“ vezumnieka kabīnei izvēlēta ne tikai oriģināla konfigurācija, bet arī neparasts iekārtojums. Tā ir divstāvīga, turklāt

ieeja paredzēta pa vienām durvīm, kas atrodas automobiļa priekšpusē.

mb_etruck_6

Augšstāvā novietots komfortabls auto vadības postenis, bet aiz tā atrodas vannas istaba ar tualeti un dušu. Savukārt pirmajā stāvā iekārtots ērts guļamnodalījums, kurā galvenā vieta ierādīta greznai gultai.

mb_etruck_1

Francisko Kalado savu lolojumu nosaucis par „E-Truck“, kas nepārprotami norāda uz to, ka viņa nākotnes maģistrālajam seglvilcējam paredzēta elektriskā piedziņa (protams, detalizētāk tas netiek atšifrēts) un līdz ar to arī nekādu atgāzu. Tiesa, „Mercedes-Benz“ speciālisti jau mērķtiecīgi strādā šajā virzienā. Atgādināsim, ka vasarā autoražotājs prezentēja konceptauto „Urban eTruck“– kravas auto ar 26t pilno masu, kas bija aprīkots ar diviem aizmugurējās ass riteņos iemontētiem elektromotoriem ar 125 kW jaudu (katram). Automobilis ar vienu akumulatoru baterijas uzlādi pagaidām spēj veikt līdz 200 km, taču darbi pie nobraukuma palielināšanas turpinās…

mb_etruck_5

Birkas: