„Ford Motor Company” 25.septembrī paziņoja, ka jaunais komercfurgons „Transit Custom” turpmāk visos Eiropas tirgos būs pieejams arī ar paaugstināto jumtu. Šajā auto iespējams pārvadāt līdz pat 20% vairāk kravas nekā modelī ar zemo jumtu.
Par Eiropas 2013.gada furgonu (International Van Of The Year 2013) pasludinātā auto jaunā versija paredzēta tādiem klientiem kā celtniekiem un preču pārvadātājiem, un tam ir par 370 mm augstāks kravas nodalījums, tādējādi attālums no grīdas līdz jumtam ir 1,78 metri un maksimālā kravas ietilpība ir 8,3 kubikmetri (aprīkojumā ar pilnu starpsienu). Ražotājs apgalvo, ka „Transit Custom” ar augsto jumtu ir vienīgais savas klases auto ar jumta konstrukciju pilnībā no tērauda, kas nodrošina lielāku izturību nekā kompozītmateriālu jumta paneļi, kā arī ar jumta bagāžnieku un jumta kravas nestspēju līdz 100 kilogramiem.
Jāpiebilst gan, ka tirdzniecības atklāšana visā Eiropā mums Latvijā nozīme to, ka vietējie dīleri var sākt pasūtījumu pieņemšanu.
Piegādes tiks uzsāktas šogad, bet, kā jau tas allaž notiek, vispirms ražotājs apgādās lielvalstu tirgus. Tiek uzsvērts, ka komplektāciju ziņā klientiem būs pieejamas tikpat plašas iespējas kā modelī ar zemo jumtu, tostarp īsās un garās riteņu garenbāzes versija un plašs furgona masas un piedziņu klāsts, kā arī pieejama gan Van, gan Kombi virsbūves versija.
„AutoMedia.lv” vēl nav bijusi iespēja par to pārliecināties, bet ražotājs uzsver, ka līdzīgi kā modelī ar zemo jumtu, arī „Transit Custom” ar augsto jumtu tiek piedāvātas klasē labākās kravas nodalījuma funkcijas, tostarp plašāka slīddurvju atvēršana nekā citos modeļos, tādējādi ļaujot piekļūt piekrautām eiropaletēm un nodrošinot iespēju pārvadāt trīs piekrautas eiropaletes gan īsās, gan garās riteņu garenbāzes modeļos.
„Transit Custom” kravas nodalījumā iestrādātās funkcijas ietver:
- starpsienu ar atveri, kas ļauj droši iekraut transportlīdzeklī (3,4 metru garumā modelī ar garāko riteņu garenbāzi) līdz pat 3 metrus garus priekšmetus, piemēram, caurules vai kāpnes,
- stiprinājumu vietas, kas saskaņā ar standartiem DIN un ISO tagad novietotas uz kravas nodalījuma sienām, lai palielinātu kravas nodalījuma ietilpību un atvieglotu grīdas tīrīšanu,
- pielāgoto viengabala kravas nodalījuma grīdas ieliktni, kam ir lielāka izturība un kas ir vienkārši tīrāms,
- īpaši spožu LED apgaismojumu kravas nodalījumā, kas sastāv no četrām enerģiju taupošām LED lampām.
Augstā jumta „Transit Custom” ar 2,2 l Duratorq TDCi dīzeļdzinēju un papildaprīkojumā pieejamo automātisko Start-Stop sistēmu CO2 izmešu līmenis ir 178 g/km.
Apkopes intervāls ir palielināts līdz diviem gadiem jeb 50 000 km nobraukumam.
Kas nu gan ir neapstrīdama patiesība ražotāja paziņojumā, tad tas, ka „Transit Custom” ir vienīgais mikroautobuss savā klasē, kam izdevies iegūt Euro NCAP maksimālo piecu zvaigžņu drošības novērtējumu. Tik jāpiebilst, ka pārbaudīts testos gan tika zemā jumta modolis.