Euro 6 kravas vilcēju modeļi – kas un kad nopērkams

Tuvojoties 2014.gadam, no kura Eiropas Savienībā (ES) spēkā būs norma, kas nosaka, ka jaunus kravas auto varēs pārdot tikai ar Euro 6 standartam atbilstošiem dzinējiem, vadošie komerctransporta ražotāji sāk piedāvāt šādus auto tirgū jau iepriekš.

„AutoMedia.lv” jau vēstīja, ka, piemēram, „Volvo” jauno FH sēriju ar Euro 6 motoru var pasūtīt arī Latvijā, taču visiem ražotājiem piedāvājums vēl nav gatavs. Pārvadātājiem ,kas meklē piemērotākos transportlīdzekļus, ir svarīgi laikus apzināt izvēles loku, tādēļ ieskatam materiāls par to, kādi Euro 6 modeļi jau ir tirgū un kad gaidāms konkurentu piedājums. Salīdzinājumam izvēlēti septiņu vadošo vilcēju ražotāju galvenie modeļi – tā saucamie zīmola flagmaņi.

Tiesa, Euro 6 normatīvu mūžs paredzēts visai īss, jo pēc ES plāniem jau 2017. vai vismaz 2018.gadā paredzēts ieviest vēl stingrākas Euro 7 prasības.

Volvo Trucks

Volvo FH„Volvo” savu jaunās paaudzes FH sēriju prezentēja 2012.gada septembrī. Ir jau sākta mašīnu reāla izlaide un, kā jau augstāk minēts, jaunās mašīnas pie vietējiem dīleriem var pasutīt jau tagad. Reālas piegādes visticamāk tiks saņemtas uz pavasara beigām. FH piedāvā jaudu no 420 līdz pat 750 Zs, bet „I-shift 2” automātiskajai transmisijai ir 12 pārnesumi. Vērts pievērst uzmanību tam, ka jaunās FH sērijas transmisijai ir dubultais sajūgs un neatkarīga priekšējā balstiekārta.

Mercedes-Benz

Jau 2011.gadā Briselē tika prezentēts Euro 6 normām atbilstošais vilcējs „Actros” – ceturtais šāda nosaukuma “Mercedes-Benz” flagmanis. Jau pērn šāds „Actros” nonāca pārdošanā un Eiropā aptuveni 30% no pārdotajiem „Actros” ir ar jaunajiem dzinējiem.  Eiropas pārvadātāji kopumā uzticas šim modelim un pērn tā pārdošanas rādītāji, neskatoties uz neveselīgu ekonomisko situāciju, bijuši augsti, vēsta „Cargonews.lt”. Euro 6 „Actros” modifikācijām ir no 421 līdz 510 Zs jauda, , kas tiek salāgota ar 8 vai 12 pakāpju „PowerShift 2” transmisiju.

Scania

„Scania” R sērijas vilcēja kabīne tika uzlabota jau salīdzinoši pasen, bet pirmie Euro 6 dzinēji tika prezentēti 2011.gada nogalē. To jauda 440 un 480 Zs un tie tiek komplektēti ar „Opticruise” pārnesumkārbām. Arī „Scania” R sērijas Euro 6 mašīnas jau var iegādāties.

MAN

MAN TGX 01„AutoMedia.lv” jau vēstīja, ka arī vācu ražotājs „MAN” jau prezentējis savu lepnumu „TGX” ar Euro 6 atbisltošiem dzinējiem. Jaunais „TGX” pirmo reizi tika izrādīts 2012.gada septembrī Hanoveres (Vācija) komerctransporta izstādē. Ekoloģiski tīrāko „MAN” dzinēju jauda ir no 360 līdz 480 Zs un tie var tikt montēti vainu ar „TipMatic” automātisko transmisiju, vai mehānisko.

Pērdošanā jaunie Euro 6 „TGX” nonāks uz pavasara beigām.

DAF

Arī holandiešu kompānija „DAF” savu „zaļāko” vilcēju – flagmani „XF 105” parādīja līdz ar pieminēto „MAN TGX” Hanoverē. Reāla ražošana tiks uzsākta šā gada pavasarī. Jauno dzinēju jauda no 410 līdz 510 Zs. Vilcējam tiks uzstādīta „AS Tronic” automātiskā transmisija ar speciālu „Eco Roll” brīvgaitas režīmu un papildfunciju „FastShift”, kas optimizē pārslēgšanos no 11. uz 12.pārnesumu.

Iveco

Iveco Stralis Hi-Way Itāļi tālsatiksmes vilcēju tirgu centīsies iekarot ar jauno „Stralis Hi-Way”. Pirmizrāde aizvadīta jau aizgājušajā vasarā un šopavasar tas visticamāk jau būs redzams, kursējot Eiropas ceļos.

Euro 6 jaudas versijas no 310 līdz 560 Zs un dzinējus var komplektēt ar trīs tipu transmisijām.

Piedāvājumā ir  6 vai 9 pakāpju mehāniskā, „Eurotronic” pusautomāts un sešpakāpju automāts „Allison”.

Renault

Franču vilcēju karalis „Magnum” nav ticis atjaunots kopš 2008.gada un arī par jaunu Euro 6 modeli zināms visai maz. Iespējams, ka mašīnā, kuras parādīšanās drīzumā ir neizbēgama, būs šis tas no „Volvo” izstrādnēm, jo abas kompānijas bija saistītas un tikai nesen tika paziņots par „atkal katram sava ceļa iešanu”. Jaunam, Euro 6 atbisltošam „Magnum” jāparādās vismaz uz nāmamo rudeni vai vēlākais ziemas sākumā. Tiek minēts, ka dzinēju jauda, iespējams, būs no 440 līdz 520 Zs.

Kā izteikušies arī daži Latvijas smagā komerctransposrta tirgotāju pārstāvji, ņemot vērā, ka Euro 6 mašīnas ir jūtami dārgākas, šī gada beigās gan tirgotāji, gan pārvadātāji centīsies vēl pēc iespējas iepirkt jaunus Euro 5 vilcējus. Tātad jauno Euro 6 noiets jau pirmajā gadā visticamāk nekāds lielais nebūs, taču izvēles iespējas ir visai plašas jaut tagad, bet uz šā gada beigām galdā, kā saka,  būs visas kārtis, tostarp „Renault Magnum”.

Par gaidāmo Euro 7 standartu vēl zināms visai maz. Skaidrs vienīgi, ka nākamais vēl vairāk žņaugs oglekļa oksīda izmešus, kas automātiski nozīmē arī vēl ekonomiskāku dzinēju darbību un attiecīgi arī vēl mazāku degvielas patēriņu kā var atļauties Euro 6 mašīnas. Euro 6 valdīšana būs visai īsa un kravas auto tirgus speciālisti lēš, ka šo periodu daudzi pārvadātāji centīsies „izlaist” ar pēdējā brīdī iepirktām Euro 5 mašīnām. Četri, pieci gadi ir normāls intensīvi ekspluatēta jauna vilcēja darba mūžs, kas ļaus pārdzīvot Euro 6, lai uzreiz ķertos pie Euro 7. Tādi auto, lai arī gan jau būs mazliet dārgāki nekā priekšgājēji, toties arī vairāk ļaus ietaupīt uz degvielas izmaksu rēķina.

Savukārt ražotājiem izvēles iespēju nav. Vispirms obligāti jāspēj piedāvāt Euro 6 un tad arī Euro 7. Vismaz Eiropā, kas ir ļoti nozīmīgs tirgus, it īpaši pašas Eiropas autoražotājiem.