„EuroNCAP” ķērusies arī pie mikroautobusu pārbaudes – piecas zvaigznes tikai vienam!

Eiropas neatkarīgā automobiļu drošības pārbaudes organizācija „EuroNCAP” nupat publiskojusi datus arī par veiktiem dažu visvairāk pārdoto darījumu un ģimenes mikroautobusu avāriju testiem. Atšķirībā no šogad pārbaudītajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem, vairuma drošība atzīta par nepietiekamu – tikai viens no sešiem pārbaudītajiem mikroautobusiem ieguvis piecu zvaigžņu vērtējumu. „EuroNCAP” aicina ražotājus piedāvāt šos transportlīdzekļus ar augstāku drošības pakāpi.

Testos jaunais „Ford Transit Custom” izrādījās vienīgais transportlīdzeklis, kam piešķirts piecu zvaigzņu reitings. „Hyundai H1”, „Fiat Scudo” un tā tehnoloģiskie dvīņi „Peugeot Expert” un „Citroen Jumpy” ieguva tikai trīs zvaigznes, bet populārais (arī Latvijā) „Renault Trafic” (pieejams arī kā „Opel Vivaro” un „Nissan Primastar”) novērtēts ar tikai divām zvaigznēm.

“Šoreiz „EuroNCAP” uzmanību vērsa uz mikroautobusiem, kas piedāvā 8-9 sēdvietas. Šie transportlīdzekļi tiek izmantoti gan uzņēmumu vajadzībām, gan bieži ģimenēm, kā alternatīva lieliem miniveniem. Šādi mikroautobusi iegūti no komerciālo furgonu platformām, kas tiek atjauninātas mazāk regulāri un parasti drošībā ir vājāk aprīkoti nekā vieglie pasažieru automobiļi.

Ja jums ir ģimene ar daudz bērniem un ir kārdinājums nopirkt šādu auto, ņemiet vērā, ka pašreiz tie bieži nepiedāvā jaunākos drošības risinājumus, “

rezumē „EuroNCAP” ģenerālsekretārs, doktors  Mihels van Ratingens.

„Ford
Transit Custom” ir aizkarveida drošības spilveni, kas uzlabo aizsardzību smaga sānu trieciena pole jeb sadursmes ar stabu testā. Pārējos mikriņus visnopietnāk testos iegāzusi tieši sādu drošības aizkaru neesamība. Jaunais „Transit” saņēma atzinību arī par braukšanas joslas sekošanas sistēmu „Lane Keep Assist”, kas svarīga avāriju novēršanā. Arī pasīvās drošības ierīču ziņā „Ford”, kas no pārbaudītajiem ir visjaunākais, ieguva vairāk balles nekā vecāka izlaiduma konkurenti.

Daži ražotāji uz „EuroNCAP” aicinājumu uzlabot drošību reaģējot ātri un ir apņēmušies turpmāk labāk sagatavot vieglos kravas automobiļus, ja tie tiek pārdoti arī kā ģimenes auto. „Fiat” jau solījis uzlabot drošības funkcijas, piemēram, ieviest priekšējā pasažiera drošības spilvenu un ātruma ierobežošanas ierīci standartā Eiropas tirgos. „Scudo” līdziniekiem no „Peugeot” un „Citroen” tikšot darīts tas pats.

“Mēs esam optimistiski noskaņoti, ka šo transportlīdzekļu drošība tiks īpaši veicināta tuvākajos gados,” saka van Ratingens. “Kopumā pašlaik mikroautobusi ir salīdzinoši novārtā atstāta transportlīdzekļu kategorija, kas no drošības viedokļa ir vēl nenobrieduši.”