„Ford” simpātiski reklamē furgona „Transit” ietilpību

Ford_transit_Peel_ietilpiba

Reklāmas, tostarp autoindustrijā mēdz būt ļoti dažādas. Amizantas, pikantas, garlaicīgas, smieklīgas, arī muļķīgas, vulgāras, vienkārši kaitinošas un pat aizskarošas. Kanālā „Youtube” pirms dažām dienām parādījies jauns furgona „Ford Transit” reklāmas klips, ko droši varam attiecināt pie pozitīvu auru nesošajām reklāmām…

Jautrs meldiņš video fonā. Anekdotei līdzīgs trīsriteņu automobilītis, kas spēj apgriezties „Transit” kravas telpā un… pat aizdomas par kaut kādām reklāmklipu viltībām nerodas. Turklāt zinošos jau nevar apmānīt, jo skaidrs, ka līdzīgu triku varētu izpildīt arī „Transit” konkurentu kravas nodalījumā, jo „Peel P50” garums ir tikai 137 cm un platums 99 cm un tas pretendē uz vismazākā pasaulē auto godu – mašīna vienam cilvēkam un iepirkumu somai.

Iemesla rūgtumam gan tādēļ nav, jo klipiņš tāds draudzīgi mīlīgs padevies, piekritīsit taču, vai ne?

Vien vērts dažus vārdus piemetināt par to „kniepadatu”, kas klipā ir gandrīz lielāka zvaigzne par pašu „Transit”.

Trīsriteņu mikroauto „Peel P50” ar 50 cm3 4,2 Zs motoru sākotnēji no 1962. līdz 1965.gadam ražoja Lielbritānijā, dēļ ekstrēmajām motosacīsktēm labi pazīstamajā Menas salā izvietots uzņēmums „Peel Engineering Company”. Šķitīs jokaini, taču „Pell P50” nebija atpakaļgaitas pārnesuma. Tolaik tas ražotājiem laikam šķita lieki, jo spēkrats svēra tikai 59 kilogramus un, vajadzības gadījumā, to taču viegli varēja ar rokām pavilkt, kur vien vajag. 1963.gadā P50 maksāja 199 britu sterliņu mārciņas, kas pēc tagadējās naudas vērtības atbilstu aptuveni 1400 mārciņām. Aptuveni puse no tolaik izgatavotajiem 50 „Pell P50” joprojām eksistējot!

Peel P50

Video gan labi redzams, ka trīsriteņu vienacis (viens starmetis priekšā) brauc arī atpakaļgaitā. Nekāda apmāna te nav. Vienkārši 2010.gadā jaunveidots uzņēmums „Peel Engineering Ltd”, kam nekādas saistības ar oriģinālo „Pell” izgatavotāju no Menas salas nav, sāka būvēt šī komiskā spēkrata ar 2,3 kW elektromotoru darbināmas kopijas. Tās gan sākotnēji pat nedrīkstēja legāli piedalīties ceļu satiksmē.

Taču 2011.gadā tika uzsākta jau ceļu satiksmei sertificētu mašīnīšu ražošana, turklāt elektroauto pievienojās arī ar 50 cm3 (3,35 Zs) divtaktu benzīna motoru darbināma versija. Jaunajiem „Peel P50”, acīmredzot ir arī atpakaļgaitas pārnesums.