„Ford Transit” ekstrēmos testos sagatavots smagam darba mūžam

Ford-Transit-Robot-0

Mūsdienās tikai dažas lietas ir spējīgas joprojām veiksmīgi darboties vēl pēc 10 gadu intensīvas lietošanas.

„Ford” ar mērķi pārliecināties par jaunākā „Transit” furgona funkcionālo izturību, pusgada garumā īstenoja testu programmu, kurā tam tika paātrināta novecošana. Automobilis tika pakļauts dažādām intensīvām pārbaudēm, lai panāktu novecošanas procesu, kas būtu pielīdzināms 10 gadu intensīvai lietošanai.

Izturības pārbaudes ietvēra ekvivalentu braukšanai 11 miljonus kilometru, kas pielīdzināms 275 braucieniem apkārt zemeslodei, vienlaikus nodrošinot ekstremālus vides apstākļus. „Ford” pārbaudīja „Transit” prototipus dažādās vietās Eiropā, Ziemeļamerikā, Āfrikā un Āzijā. Transportlīdzekļi saskārās ar +40°C karstumu Arizonā, Dubajā un Dienvidāfrikā un nežēlīgu -40°C aukstumu Somijā un Kanādā. Tie piedzīvoja izaicinošus braucienus pa Eiropu, Tuvajiem Austrumiem, Krieviju, Turciju un ASV.

 „Es nezinu, vai daudzi klienti spētu vispār noticēt, ko šis transporta līdzeklis ir piedzīvojis,”

teic programmas galvenais inženieris Deivids Gregorijs. „Mēs centāmies simulēt pašu sliktāko iespējamo apiešanos pret šo furgonu, un mēs esam ļoti apmierināti, ka automašīna šos pārbaudījumus iztur godam.”

Lomelā, Beļģijā jaunākajiem „Transit” modeļiem veica vairāk nekā 30 izturības testu, tostarp piekabes vilkšanas vispārējās izturības testu, pieļaujot automašīnas maksimālo svaru, ar pilnībā piekrautu piekabi. Ekstrēmie pārbaudījumi turpinājās ar nepārtrauktu braukšanu divu mēnešu garumā ar transportlīdzekļa maksimālo ātrumu, pakļaujot to braukšanai pa raupjiem grants ceļiem, sāls un dubļu vannām. Prototipi tika pārbaudīti arī pret koroziju – 12 nedēļas tie tika turēti kamerās ar augstu mitruma līmeni. Ar jauno “Transit” inženieri ir vairāk nekā 5000 reižu braukuši pāri neskaitāmām bedrēm un izciļņiem, kā arī veikuši balstiekārtas izturības testu, ar ātrumu 60 km/h braucot uz 140 mm augstas apmales.

Ford-Transit-15

Pirms laišanas apgrozībā ar jauno modeli tika īstenots vairāk nekā 500 000 km nobraukums reālās dzīves pieredzei ar „Transit” klientiem, kuri ikdienā veic patiešām lielus attālumus. Savukārt testa laboratorijās uz specializētām platformām “Ford” pakļāva jauno 2,2 litru Duratorq dīzeļdzinēju 46 dienu nepārtrauktam augstas slodzes pilsētvides braukšanas režīmam, kas ir daļa no desmitiem tūkstošu stundu motora testēšanas. Detaļu testēšanas iekārtas tika izmantotas, lai modelētu reālās pasaules vidi, tādā veidā atdarinot pilnu 10 gadu transportlīdzekļa dzīves ciklu tikai 30 dienās.

Birkas: