„Ford Trucks” plāno konkurēt ar Eiropas Lielo Septītnieku*

Ford Cargo 1846T 01_otoajanda.com

Vismaz par šādu kompānijas paziņojumu vēsta portāls „AUTO-Consulting”, atsaucoties uz „Ford Trucks” vadības paustajiem mērķiem.

Līdz šim gan konkurence Eiropā „Ford” kravas automobiļu nodaļai nav bijusi pa zobam, taču ambiciozus plānus kalt ļaujot jaunais vilcējs „Ford Cargo 1846T”, kas ieguvis jaunu ārējo izskatu, dažadas mūsdienīgas vadītāja palīgsistēmas, kā arī pilnībā pārveidotu kabīni un, kas galvenais – atbilst Euro5 atgāzu emisijas normām.

Tiesa, Eiropā jau nākamā gada sākumā spēkā būs jauni Euro6 normatīvi un vairums spēcīgākie Eiropas kravas mašīnu ražotāji jau sagatavojuši atbilstošus modeļus, bet par „Ford” gatavību šīm izmaiņām pagaidām no kompānijas puses nekas netiek pausts. Tomēr

„Ford Trucks” gatavojoties ar „Ford Cargo 1846T” konkurēt arī Rietumeiropā.

Kā norāda „AUTO-Consalting”, „Ford Cargo 1846T” visādā ziņā salīdzinājumā ar priekšteci kļuvis tuvāks Eiropas ražotāju modeļiem, jo esot novērsti visi trūkumi, kas iepriekšējiem „Ford Cargo” neļāva iekarot Eiropas tirgus.

Galvenais šķērslis agrāk bija spēka agregātu salīdzinoši mazā jauda un neatbilstība pat Euro5 normām. Taču jaunajā „Cargo” uzstādīts jau 460 Zs jaudīgs Euro5 motors, kā arī esot par 500 kg samazināta auto pašmasa, uzstādītas disku bremzes un papildus degvielas tvertne, kā arī veikti citi pilnveidojumi.

Līdzīgi kā Eiropas segmenta līderi „Ford Cargo 1846T” tagad esot pieejams ar robotizētu 12 pakāpju pārnesumkārbu. Turklāt jau bāzes komplektācijā esot pieejams gaisa kondicionieris un kabīne ar augsto jumtu. Taču kā lielāko trumpi Eiropas iekarošanai tiek minēta „Ford Cargo 1846T” cena, kas, iespējams, būšot pat līdz 20% zemāka nekā analogiem Eiropas ražotāju modeļiem.

Līdz šim „Ford Cargo” tika komplektēts vai nu ar 7, vai 9 litru darba tilpuma motoriem, kam maksimālā jauda bija tikai 380 Zs, kas Eiropas pārvadājumiem, protams, bija nepietiekami un šis auto labākajā gadījumā tika uztverts kā tuvas distances distribūcijas mašīna. Taču tagad piejamie 460 Zs un moderna pārnesumkārba, bez šaubām, šo to maina.

Ford Cargo 1846T 02_otoajanda.com

Vēl jaunais „Cargo” tikšot aprīkots ar sistēmu, kas auto īpašniekam ļaus sekot mašīnas pārvietošanās gaitai pa paredzēto maršrutu.

„Ford Cargo 1846T” izstrādāts tepat Eiropas „pierobežā” – Ford Trucks Otosan inženiercentrā Turcijā. Jaunās paaudzes mašīnā investēti 75 мiljoni eiro un „Ford Trucks” plāni ir tālejoši. Jau šogad plānots pārdot 3000 vienības, bet dažu gadu laikā pārdošanu palielināt līdz 8600 automobiļiem. Sākumā „Ford Cargo” plāno eksportēt uz 30 valstīm ,bet jau pēc diviem gadiem eksporta tirgu palielināt līdz 50 valstīm.

Kas no „Ford Trucks” ambīcijām realizēsies – redzēsim tuvākajos gados.

*Eiropas Lielais Septītnieks: „Volvo Trucks”, „Scania”, „Mercedes-Benz”, „Iveco”, „DAF”, „MAN” un „Renault Trucks”.

Birkas: