Kopš 1988.gadā uz „VW Transporter“ bāzes tika izveidots atpūtai orientētais „California“, tā trīs paaudzēs – T3, T4 un T5 – ražošanas līniju atstājuši 100 000 šādu automobiļu. Esenes izstādē „Techno Classica“ (10.-14. aprīlis) tiks atzīmēta „VW California“ 25. jubileja.
Ceļošana ar lidmašīnām bija dārga, teltis vairs īsti nebija modē. Aizvadītā gadsimta 80.-tajos gados daudzviet pasaulē kulmināciju piedzīvoja brīvdienu pavadīšana kempingos, ceļojot ar apdzīvojamu mikroautobusu. Tas ir brīvdienu pavadīšanas veids ar lielu brīvību. Atpūties kā vēlies – divas dienas vienā vietā, trīs citā… un esi neatkarīgs no vilcienu, lidmašīnu un autobusu kustības grafika.
„Volkswagen“ šī mode bija pietiekams iemesls, lai radītu savu dzīvojamo mikroautobusu.
Turklāt ideja nemaz nebija jauna. Uzņēmums „Westfalia“ uz „Transporter“ bāzes jau ilgu laiku bija būvējis dzīvojamos mikroautobusus ar nosaukumu „Joker“. Laika gaitā pierādījās, ka „Joker“ personalizētā dzīvojamā mikroautobusa izkārtojums ir ļoti praktisks. Aizmugurē divvietīgs sēdeklis ar atzveltni, ko varēja nolocīt, un šaura virtuves lete pa salona kreiso malu ar ledusskapi, gāzes plīti, izlietni un mantu glabāšanas vietām. Šāds izkārtojums atstāja daudz vietas iekāpšanai pa platajām slīddurvīm. Tomēr „Joker“ vidējam pircējam bija par dārgu.
Samanot izdevīgu nišu un pieprasījumu, iejaucās „Volkswagen“. Dizaineri samazināja „Joker“ aprīkojuma daudzumu un ieguva pieņemamu bāzes līmeņa cenu – 39 900 Vācijas markas. Pretēji augsta jumta un garas riteņu garenbāzes modeļiem, „California“ bija aprīkots ar paceļamu jumtu, kas uzsvēra tā aizmugurējo daļu visās paaudzēs un visus turpmākos gadus.
Pašreizējā piektajā paaudzē „California“ tiek piedāvāts ar diviem 2,0 litru TSI dzinējiem un pieciem TDI dzinējiem. To jauda ir no 84 līdz pat 180 ZS. Divi jaudīgākie TDI dzinēji un TSI dzinēji tiek kombinēti ar manuālo sešpakāpju transmisiju. Dažus dzinējus iespējams apvienot arī ar DSG transmisiju un 4MOTION piedziņu. Šobrīd „California“ bāzes līmeņa cena ir 38 187,10 eiro.