Kompānija „Iveco” savam maģistrālajam seglvilcējam „Stralis” sagatavojusi speciālu aprīkojuma komplektu „Efficiency Package”, kas ļaus tam samazināt degvielas patēriņu.
2012. gadā „Iveco” laida klajā aktuālās paaudzes „Strali Hi-Way”, kura „Euro 6” standarta dzinējs tērēja par 10% mazāk nekā tā 2007. gadā izlaistais priekštecis. Savukārt jau pieminētais „Efficiency Package” palīdz ietaupīt vēl 2%. Tas tiek panākts ar speciālu pasākumu kompleksu.
Pirmkārt, automātiskā transmisija jau standartā ir aprīkota ar „Eco-Roll” funkciju. Lēzenās ceļu nogāzēs tā liek transmisijai pārslēgties neitrālajā „pārnesumā” un mašīna, motoram darbojoties ar minimāliem apgriezieniem, ripo faktiski tikai gravitācijas ietekmē. Krituma beigās elektronika dod komandu ieslēgt nepieciešamo pārnesumu, tādējādi atjaunojot motora vilkmi.
Otrkārt, pilnveidota motoreļļas temperatūras kontrole, obligāti kombinācijā ar zemas viskozitātes (SAE 0W-20) sintētisko eļļu.
Treškārt, „Driving Style Evaluation” (DSE) sistēma.
Tā palīdz šoferim izkopt savu vadības stilu.
Tā ne tikai reālā laika režīmā liek atzīmes par vadītāja darbu (analizē akseleratora pedāļa spiešanas intensitāti un biežumu, retardera lietošanu u.tml.), bet arī grafiski saprotamā veidā vadības displejā sniedz padomus, kā labot pieļautās kļūdas. Kā liecina ražotāja informācija, pieredzējušam vadītājam DSE palīdz laika gaitā ietaupīt līdz 5% degvielas, bet iesācējam – pat līdz 12%.
Ja agrāk DSE bija pieejama tikai seglvilcējiem ar „Cursor 11” un „Cursor 13” dzinējiem, tad tagad „Iveco” šos sistēmu piedāvā arī kravas šasijām ar riteņu formulu 4×2 un 6×2.
Turklāt ar DSE pārī darbojas vēl kāda noderīga sistēma, un tā ir „Driver Attention System” (DAS), kas palīdz uzlabot aktīvo drošību. Speciāli sensori seko vadītāja reakcijas izmaiņām. Ja tā „jūt”, ka stūresvīrs sāk iemigt (reakcija palēninās), kabīnē tiek iedarbināts speciāls modinātājs – skaņas un gaismas signāls.
Ar mērķi samazināt kravas mašīnas ekspluatācijas izmaksas „Iveco” ir pagarinājuši „Cursor” dzinēju sodrēju filtra (DPF) lietošanas laiku no līdzšinējiem 450 000 līdz 600 000 km. Tas ir šobrīd labākais rādītājs šajā segmentā.
Kopumā, uzlabojot vadītāja stilu un izmantojot augstāk uzskaitītās „Efficiency Package” tehnoloģijas, „Iveco Stralis” lietotāji triju gadu laikā var ietaupīt līdz 4500 eiro (pie vidējā nobraukuma 150 000 km gadā).
Un vēl kāds bonuss – „Stralis” ar „Efficiency Package” tiek aprīkots ar 260 l papildu degvielas tvertni, kas ļauj „Iveco” maģistrālā vezumnieka kopējo degvielas rezervi palielināt līdz 1580 l.