Lai novērstu neuzmanības izraisītus smagus satiksmes negadījumus, „Volvo Trucks” ir izstrādājis pilnveidotu sadursmju novēršanas sistēmu, kas apvieno vadītāja agrīno brīdināšanu un automātisku ārkārtas bremzēšanu. Šī sistēma jau pieejama „Volvo FH” jaunās sērijas automašīnām.
„Volvo Trucks” rīcībā esot dati, ka ievērojamu daļu no ceļu satiksmes negadījumiem veido vadītāja neuzmanības izraisīta ietriekšanās cita transportlīdzekļa aizmugurē.
“Ja šoferi nepārtraukti sekotu tikai satiksmes situācijai transportlīdzekļa priekšā, šāda sistēma nebūtu vajadzīga,” saka “Volvo Trucks” Satiksmes un produktu drošības nodaļas direktors Karls Johans Almkvists (Carl Johan Almqvist).
Ikvienam, šķiet, skaidrs, ka realitāte ir citāda – tāpat kā vieglo, tā arī kravas automobiļu
vadītāji braucot mēdz sarunāties, klausīties mūziku, ēst, smēķēt, darīt vēl ko citu uzmanību novēršošu un galu galā vienkārši nogurt.
Taču svara un attiecīgi lielā inerces spēka dēļ bez vadības palicis kravas automobilis var nodarīt daudz lielāku postu.
Saskaņā ar likumdošanas prasībām, sākot no 2015. gada novembra, visas jaunās kravas automašīnas Eiropā būs obligāti jāaprīko ar ārkārtas bremzēšanas sistēmu.
Jaunajā ”Volvo FH” šāda sistēma ir pieejama jau tagad tā palīdzēs autovadītājam izvairīties no ietriekšanās citu transportlīdzekļu aizmugurē vai vismaz samazinās traumu smagumu.
Pilnveidotajā sistēmā ir iekļauts radars un kamera. Abas ierīces identificē priekšā esošos transportlīdzekļus un nosaka attālumu līdz tiem. Sistēma ir izveidota tā, lai varētu noteikt gan nekustīgus, gan kustībā esošus transportlīdzekļus, un
tā spēj novērst sadursmi ar kustīgu šķērsli, ja ātrumu starpība sasniedz pat līdz 70 km/h.
Līdzko sistēma fiksē transportlīdzekli, kurā kravas automašīna var ietriekties, braucot ar izvēlēto ātrumu, vējstiklā tiek nepārtraukti iedegts sarkans indikators, lai pievērstu autovadītāja uzmanību situācijai uz ceļa.
“Mēs nevēlamies autovadītāju vietā pārņemt transportlīdzekļa vadīšanu, jo mēs ticam, ka viņi pilnīgāk novērtēs situāciju un atbilstoši rīkosies, lai drošā veidā apbrauktu transportlīdzekli,” stāsta Almkvists.
Tomēr, ja netiks reģistrēta autovadītāja tūlītēja rīcība, piemēram, virziena izmainīšana vai bremzēšana, sistēma gaismas indikatoru ieslēgs mirgojošā režīmā, kā arī ieslēgs pīkstošu skaņas signālu. Ja joprojām netiks reģistrēta nekāda vadītāja reakcija, sistēma laideni iedarbinās bremzes. Ja tādā veidā no sadursmes nebūs iespējams izvairīties, sistēma aktivizēs ārkārtas bremzēšanas sistēmu un darīs visu iespējamo, lai pilnībā apstādinātu kravas automašīnu.
Skatiet video animāciju YouTube vietnē: http://www.youtube.com/watch?v=LBT3tB_AQQA