Jaunākās paaudzes Ford Ranger Raptor pavisam drīz arī Latvijā

Ford Ranger Raptor - 15

Pikaps Ford Ranger Raptor, kas izstrādāts Ford Performance nodaļā, ir pilnīgi jaunā Ford Ranger izcilākās veiktspējas paraugs. Ar viedākām tehnoloģijām, kas kontrolē izturīgos nākamās paaudzes agregātus, tas ir arī visu laiku modernākais Ranger. Šis jaunais Ranger Raptor nu būs pieejams arī Latvijas tirgū, ziņo Ford pāstāvji.

Ranger Raptor ir nākamās paaudzes Ranger sērijas pirmais modelis, kas ir palaists Eiropas tirgū un kas jau tiek piegādāts klientiem. No februāra tas būs pieejams arī Latvijā.

Vairāk jaudas, vairāk baudas

Lielākais jaunums izcilas veiktspējas cienītājiem ir pilnīgi jauns 3 litru EcoBoost V6 Twin-turbo benzīna dzinējs. Ford Performance nodaļa panākusi, ka tagad jauda sasniedz 288 ZS, bet griezes moments – 491 Nm. Šī dzinēja cilindru bloks tiek ražots no īpaša sablīvēta grafīta čuguna, kas ir par aptuveni 75 procentiem izturīgāks un līdz 75 procentiem noturīgāks pret deformācijām nekā tradicionāli izmantotais čuguns.

Ford Ranger Raptor - 1

Dzinējs uz droseļvārsta atvēršanu reaģē nekavējoties, jo strauju jaudas kāpumu nodrošina no sacīkšu pasaules aizgūtā anti-lag sistēma, kas novērš tā saukto turbo „bedri“ un kas līdzīgā veidā pirmo reizi tika izmantota Ford GT ielas versijā, lā arī modelim Focus ST.

Braukšanas režīmā Baja jaunā anti-lag sistēma turbokompresoru griež vēl trīs sekundes pēc tam, kad vadītājs atlaiž gāzes pedāli.

Tas ļauj straujāk uzņemt ātrumu, kad, izbraucot no līkuma, vadītājs atkal to nospiež. Turklāt, lai nodrošinātu optimālu veiktspēju, dzinējā ir ieprogrammēti individuāli turbokompresora darbības profili katram uzlabotās 10 pakāpju automātiskās pārnesumkārbas pārnesumam.

Ford Ranger Raptor - 7

Ranger Raptor jaunais spēka agregāts bez piepūles ļauj ieskrieties gan uz grants un zemes ceļiem, gan dubļos un smiltīs. Bez jaunā 3 litru EcoBoost V6 Twin-turbo benzīna motora izvēlei arī turpmāk būs pieejams 2 litru EcoBlue Bi-turbo dīzeļdzinējs.

Radīts smagiem pārbaudījumiem

Raptor ir virkne specifiski šasijas stiprinājumi un pastiprinājumi tādiem elementiem kā C statnes, kravas kaste un rezerves ritenis, kā arī specifiski amortizatora gājiena ierobežotāji, amortizatoru atbalsta mezgli un aizmugurējo amortizatoru kronšteini. Tas viss ļauj braucējam būtu drošam, ka automašīna tiks galā pat īpaši smagos bezceļa apstākļos, apgalvo Ford pārstāvji.

Balstiekārta ir jūtami pārveidota. Tai ir jaunas izturīgas, taču vieglas alumīnija augšējās un apakšējās sviras, priekšējā un aizmugurējā piekare ar lielu gājienu un uzlabots Vata mehānisms aizmugurē, lai Raptor būtu viegli kontrolējams, lielā ātrumā traucoties arī pa īpaši nelīdzenu apvidu.

Nākamās paaudzes FOX® 2,5 collu Live Valve amortizatori ir aprīkoti ar tehnoloģiju, kas maina amortizācijas īpašības atkarībā no saspiešanās un izstiepšanās pakāpes. Tie ir vismodernākie amortizatori, kādi jebkad ir uzstādīti Ranger Raptor, turklāt ar eļļai piejaukto Teflon™ iekšējā berze ir par aptuveni 50 procentiem mazāka nekā aizejošajā Ranger Raptor paaudzē.

Ford Ranger Raptor - 13

Atsperu pielāgošana, klīrensa iestatīšana, vārstu regulēšana un amortizācijas īpašību slīpēšana – tas viss ir darīts ar mērķi radīt perfektu līdzsvaru starp komfortu, vadāmību, stabilitāti un saķeri gan uz ceļa ar cietu segumu, gan bezceļa apstākļos.

Ranger Raptor priekšējā aizsargplāksne ir gandrīz divas reizes lielāka nekā standarta Ranger, un tā izgatavota no 2,3 mm bieza augstas stiprības tērauda. Šis elements apvienojumā ar dzinēja apakšas un sadales kārbas aizsargplāksnēm aizsargā vairākus svarīgus komponentus – radiatoru, stūres sistēmu, priekšējo šķērssiju, dzinēja karteri un priekšējo diferenciāli.

Kontrole jebkādos apstākļos

Pirmo reizi Ranger Raptor ieguvis modernu pastāvīgo četru riteņu piedziņu ar jaunu elektroniski vadāmu divpakāpju sadales kārbu. Tā apvienota ar bloķējamiem diferenciāļiem uz priekšējās un aizmugurējās ass, kas ir vērtīga funkcija rūdītiem bezceļa cienītājiem.

Ranger Raptor ir septiņi braukšanas režīmi, no kuriem divi ietver uz apvidus braukšanu orientētos Baja iestatījumus. Tie konfigurē transportlīdzekļa elektroniskās sistēmas maksimālai veiktspējai un lielam ātrumam, braucot pa bezceļu.

Ford Ranger Raptor - 6

Katrs braukšanas režīms pa savam maina iestatījumus vairākās automašīnas sistēmās – dzinēju, transmisiju, ABS jutību, vilces un stabilitātes kontroli, izplūdes vārsta aktivizēšanu, stūres sistēmu un droseļvārsta reakciju. Turklāt atkarībā no izvēlētā režīma mainās ne tikai mērinstrumentu rādītāji un informācija par transportlīdzekli, bet arī krāsu palete instrumentu panelī un centrālajā skārienekrānā.

Jaunais Ranger Raptor ir aprīkots arī ar Trail Control™, kas ir kā bezceļa kruīzkontrole. Aktivizējot to, atliek vien iestatīt ātrumu, kas nepārsniedz 32 km/h, un automašīna pati kontrolēs paātrinājumu un bremzēšanu, bet tikmēr vadītājs varēs koncentrēties tikai uz stūrēšanu izaicinājumiem bagātā vidē.

Pārliecinošs stils

Ranger Raptor ir radīts arī jauns vizuālais tēls. Matricas LED priekšējie lukturi ar LED dienas gaitas lukturiem paceļ Raptor apgaismojumu jaunā līmenī. Tas ietver adaptīvos pagrieziena rādītājus, tālās gaismas, kas nežilbina ne pretī, ne priekšā braucošos, kā arī dinamisko stara līmeņošanu, lai pašam vadītājam un arī citiem satiksmes dalībniekiem nodrošinātu pēc iespējas labāku redzamību.

Gan priekšā, gan aizmugurē ir jauna stila sēdekļi, kuriem iedvesmu konstruktori guvuši no reaktīvajiem iznīcinātājiem. Tie palielina komfortu un sniedz labāku atbalstu, lielā ātrumā izbraucot pagriezienus.

Code Orange akcentus instrumentu panelī, priekšējā paneļa apdarē un sēdekļos paspilgtina Ranger Raptor interjera apgaismojums, kas salonam piešķir dzintara mirdzumu. Sportisko sajūtu papildina apsildāma augstākās kvalitātes ādas sporta stūre ar īkšķu iedobēm, centrālās pozīcijas marķējumu un ātrumpārslēga lāpstiņām no lieta magnija.

Jaunais Ranger Raptor ir aprīkots ar pilnībā digitālu 12,4 collu instrumentu paneli un 12 collu centrālo skārienekrānu. Gan vadītājs, gan pasažieri bez papildu maksas varēs baudīt arī jaunākās digitālās tehnoloģijas, tostarp jaunās paaudzes Ford SYNC 4A®, kā arī izklaides sistēmu, kas bezvadu režīmā ļauj izmantot gan Apple CarPlay, gan Android Auto™. Bez tā ir pieejama arī 10 skaļruņu B&O® skaņu sistēma.

Birkas: