Somijas ziemeļos, kur arī šogad ziema ir barga, aizvadīts tradicionālais vieglā komerctransporta tests „Arctic Van Test 2014”, ko rīko trīs komerctransporta žurnāli – somu „Auto tekniikka ja kuljetus”, norvēģu „Anlegg&Transport” un zviedru „iTrafic”. Dubultzvaru šogad guvuši „Ford Motor” jaunākie furgoni – „Transit” un „Transit Connect”.
„Arctic Van Test” ir viens no pasaulē skarbākajiem šāda veida pārbaudījumiem vieglajam komerctransportam, jo gaisa temperatūras ir ļoti zemas un braukšana notiek tikai un vienīgi sniega un ledus ceļos. Vērtēšanā ik gadu tiek pieaicināti arī citi nozares izdevumu pārstāvji, kas ir prestižo komerctransporta konkursu „International Van of the Year” un „International Truck of the Year” žūrijā. Šogad pārstāvēti bija seši izdevumi, tostarp Īrijas „Fleet Transport”.
Viena ražotāja triumfs gan mazo, gan lielo furgonu grupā pieredzēts pirmoreiz „Arctic Van Test” 23 gadu vēsturē.
Piecas dienas ilgušā testa laikā pilsētā un pa autoceļiem furgoniem ar kravu bija jāveic 700 km garš brauciens, kā arī jāsacenšas ledus slalomā. Vērtēts tiek auksta motora starts, salona sildierīču efektivitāte un kopējais komforts. Protams arī degvielas patēriņš, kravas vešanas spējas un automobiļu braukšanas īpašības.
Mazo furgonu grupā bija pārstāvēts „Ford Transit Connect”, „Citroen Berlingo”, „Renault Kangoo” un „VW Caddy”, bet lielo furgonu grupā „Ford Transit”, dvīņi „Mercedes-Benz Sprinter” un „VW Crafter”, kā arī „Opel Movano”. Abi uzvarētāji tika izcelti vairumā no 13 vērtējuma kategorijām.
Ņemot vērā, ka „Arctic Van Test” tiek uzskatīts par ļoti nopietnu izmēģinājumu, rezultātos ieklausās un ņem vērā arī autoražotāji.
Piebildīsim, ka jau „Transit” (International Van of the Year 2013) pieejams visos Eiropas tirgos, bet jaunā „Transit Connect”, kas aizvadītā gada nogalē ieguva arī titulu „International Van of the Year 2014”, ražošana tika uzsākta tikai pagājušajā gadā un tas vēl visur, tostarp Latvijā, nav nopērkams.