Kauņas ielās dodas garākie pasažieru autobusi Baltijā

Van Hool AGG300 01

Otrdien, 10.martā Kauņā sāks kursēt pasažieru autobusi, kas uz šo brīdi ir garākie ne tikai Lietuvā, bet visā Baltijā. „Van Hool AGG300” trīs posmu sastāva garums ir gandrīz 25 metri, ziņo „Delfi.lt”.

Šajos autobusos ir ierīkotas tikai 48 sēdvietas, taču „Van Hool AG300” kopumā vienlaicīgi var pārvadāt līdz 160 pasažieriem. Sastāva maksimālais pieļaujamais svars ir 27,21 tonna.

Kauņas pašvaldībai piederošais uzņēmums „Kauno autobusai” norādījis, ka autobusi iegādāti par uzņēmuma līdzekļiem un tie neesot jauni, taču ļoti labā tehniskā stāvoklī. Autobusi pirmoreiz reģistrēti 2002.gadā, taču arī par komfortu pasažieriem nenākšoties sūdzēties, jo gan vadītāja kabīne, gan pasažieru salona sekcijas apgādātas ar jaudīgu apsildes un gaisa kondicionēšanas sistēmu.

Četri šādi autobusi uzņēmumam izmaksājuši vien aptuveni 120 tūkstošus eiro – tātad  tikai ap 30 tūkstoši par vienību.

Salīdzinājumam minēsim, ka “Rīgas satiksme” 2013.gadā noslēdza iepirkuma procedūru par 175 jaunu 12 (60 gb) un 18 (115 gb) metrus garu autobusu iegādi, par kopējo summu 58,3 miljoni eiro. Iznāk, ka vidēji viens jaunais autobuss Rīgai izmaksā virs 330 000 tūkstošiem eiro, bet galīgā samaksa javeic 10 gadu laikā. Aģentūra LETA 2013.gada septembrī ziņoja, ka kopā ar iespējamo papildu aprīkojumu garo autobusu cena sasniegs 359 109 eiro, bet 12 metrus garo autobusu cena sasniegs 283 609 eiro.

„Iegādājoties šos autobusus, galvenā doma bija par ekonomiskajiem ieguvumiem, jo šādi saskatījām iespēju mazināt pašvaldības finansiālo slogu. Tika, protams, domāts arī  par to, lai pasažieriem nodrošinātu komfortablu braucienu. Autobusi ir ļoti labā stāvoklī un mēs samaksājām par tiem 14 reizes mazāk, nekā ja būtu iepirkti pilnīgi jauni autobusi,” norāda „Kauno autobusai” vadītājs Kestutis Derliūns.

Tiek norādīts, ka šie autobusi Kauņā kursēšot maršrutos, kur ir liels pasažieru apgrozījums, tādējādi nodrošinot ērtāku un patīkamāku braucienu pilsētas sabiedriskajā transportā. Īpaši rīta un vakara stundās, kad ļaudis dodoties savās dienas gaitās un atgriežoties mājās. Pasažieru plūsmas analīze liecinot, ka plānotajā maršrutā, kas ir mazliet virs 30 kilometriem, galvenokārt braukājot augstskolu studenti.