Kravas automobilis-piekabe „Clixtar DAF”

daf_clixtar_3

Nīderlandē ir populāri piecasu kravas automobiļi ar 50 t pilno masu. Daudzās citās Eiropas valstīs tādus smagsvarus izmantot nav atļauts.

Taču holandiešu virsbūvju firma „Veldhuizen Wagenbouw” ir atradusi atjautīgu risinājumu. Aplūkojot attēlā redzamo automobili, pirmajā brīdī to var noturēt par parastu piecasu kravinieku. Lai gan patiesībā tas ir savdabīgs šasijas un puspiekabes apvienojums. Proti, vienasu puspiekabe ir nekustīgi „uzsēdināta” un nostiprināta uz „DAF CF 8×4” rāmja.

daf_clixtar_1

Tādējādi formāli tā joprojām skaitās piekabe,

kuru, starp citu, vajadzības gadījumā var arī atāķēt no automobiļa.

Šāda risinājuma viltība ir apstāklī, ka, piemēram, Vācijā kravas automobiļa ar četrām asīm pilnā masa nedrīkst pārsniegt 32 tonnas, savukārt šis tiek reģistrēts kā seglu vilcējs, kura pieļaujamā pilnā masa jau ir 40 tonnas. Nīderlandē šādā „kombinācijā” var transportēt līdz 49 t un 60 m3. Kā noprotat, iespēja papildus palielināt kravas apjomu ļauj būtiski samazināt pārvadājumu izmaksas.

Turklāt „Veldhuizen” konstruētajam automobilim-piekabei grīdā iestrādāta transportiera lente, kas atvieglo kravas izkraušanu, un tas aprīkots ar 9-tonnīgu aizmugurējo atbalsta asi.

daf_clixtar_2

Šādi dīvainas konstrukcijas spēkrati tiek būvēti galvenokārt izmantošanai lauksaimniecības kravu pārvadājumos, tādēļ „CF” šasijas aizmugurējām asīm ir uzstādīti lielizmēra riteņi un speciālas bezceļa braukšanai paredzētas riepas.

Birkas: