Lietuvas uzņēmums „Autobagi” samontējis pirmos kravas automobiļus no krievu autoražotāja „Kamaz” komplektējošām detaļām. Desmit automobiļu partija tikšot eksportēta uz Poliju, ziņo Lietuvas mediji.
Interesanti, ka „Autobagi” montāžas iecirknī pagaidām strādā tikai 12 speciālu apmācību – montāžas tehnoloģiju apguvuši darbinieki. Visas konplektējošas detaļas, izņemot dzinēju, lietuviešu uzņēmums ieved no Krievijas. Savukārt Euro5 normām atbilstošs dzinējs tiek importēts no Lielbritānijas. Šāds motors vēl līdz šā gada beigām ļauj lietuviešu „Kamazus” pārdot Eiropas Savienības valstīs.
„Autobagi” ir pirmā un pagaidām vienīgā „Kamaz” montāžas ražotne ES teritorijā.
Šogad plānots samontēt 80 automobiļus, bet nākamgad jau 350. Ņemot vērā, ka no nākamā gada1.janvāra stāsies spēkā Euro6 normatīvi, bet Lietuvas ražotne orientēta gan uz vietējo tirgu, gan uz eksportu citās ES valstīs, visticamāk, ka tiek meklēts risinājums Euro6 dzinēja iegūšanai. Pašlaik Lietuvas „Kamaziem” tiek uzstādīts 8,8 litru tilpuma sešcilindru „Cummins” dzinējs ar 370 Zs jaudu.
Jāpiebilst, ka pērn jūnijā aģentūra „Reuters”, citējot „Autobagi” direktoru Giedrus Diktanu, ziņoja, ka Lietuvas uzēmumā perspektīvā plānots gadā samontēt līdz 1500 kravas mašīnas un nodarbināt 100 strādājošos.
Uz lietuvā samontēto „Kamaz” bāzes iespējami dažādi izmantošanas risinājumi – pašizgāzēji, komunālās saimniecības mašīnas, mežvedēji, autoceltņi, betonmaisītāji, ugunsdzēsības mašinas, kā arī kravas vilcēji.
Krievu autoražotāja „Kamaz” 11% kapitāldaļu pieder vācu „Daimler” grupai (Merecedes-Benz)