Parasti auto ražotāji ar šampanieti, mūziku un uguņošanu piesaka kārtējo jauno modeli, bet par kāda “vecā strēlnieka” izņemšanu no aprites īpaši skaļi nerunā. Taču amerikāņu “Mack Trucks” nolēmuši rīkoties citādi.
Proti, kompānijas preses dienests ziņo, ka šā gada februārī tiek izbeigta topmodeļa “Tiatn” ražošana, un līdz ar to no aprites tiek izņemts arī “MP10″ rindas sešcilindru dīzeļdzinējs (ar 16 l darba tilpumu un 605 ZS jaudu). Kā norāda kompānijas pārstāvji, “Titan” vietā pagaidām jauns flagmanis netiek gatavots, bet tā lomu pilnībā ir spējīgi veikt citi “Mack” modeļi.
Smagatlēts “Mack Titan” ASV tirgū startēja 2008.gadā. Tas tika prezentēts kā sevišķi smagu kravu transportam paredzēts seglvilcējs. Automobilis tika plaši izmantots visdažādākajos lielgabarīta kravu pārvadājumos, naftas un gāzes atradnēs, meža darbos u.tml. Diemžēl tieši specifikās biznesa nišas dēļ modelis tā arī nekļuva plaši pieprasīts, un jau 90-to gadu sākumā ASV vairs nebija “Titan” plašākais, t.i., galvenais tirgus.
Patiesībā gan “Titan” vēsture ir krietni senāka.
Pirmo reizi smagais vezumnieks ar šādu modeļa nosaukumu nonāca tirgū jau 1995.gadā. Tas tika prezentēts Austrālijā, kur ir pieprasīts vēl šobaltdien. Tur “Titan” tiek plaši izmantots tikai šim kontinentam raksturīgajos autovilcienos (Road Trains), kur tas transportē divas, trīs un vēl vairāk piekabes.
Šobrīd “Mack” modeļu gammā ir divi modeļi, kam nāksies aizstāt lielo brāli “Titan”. Tie ir šosejas pārvadājumos izmantojamais “Pinnacle” un “Granite”, kas vairāk piemērots būvdarbiem un lauksaimniecības vajadzībām. Tiesa, patiesība ir tāda, ka arī šie abi brāļi tirgū nav īpaši populāri.