Kravas automobiļu ražotāji intensīvi gatavojas Eiro6 normu ieviešanai. „AutoMedia.lv” jau vēstīja par stingrāku atgāzu emisiju normu ieviešanu kravas transportam ar nākamā gada 1.janvāri. Ir publiskota informācija arī par jaunajiem normatīviem atbistošu tālsatiksmes smagkravu vācu ražotāja vilcēju „MAN TGX”.
Vācu speciālisti uzskata, ka, pat vismodernāko tehnoloģiju izmantošana kravas automobiļos, nedos vēlamo efektu – degvielas ekonomiju, ja auto vadītājs mašīnā nejutīsies ērti vai nebūs pietiekami atpūties. Tādēļ „MAN” īpašu rūpūbu esot pievērsis, lai „TGX” kabīne būtu maksimāli ērta auto vadīšanai un piemērota arī atpūtai. Tikai spirgts un apmierināts šoferis spēšot efektīgi izmantot jaunākās tehnoloģijas, kas var nodrošināt ekonomisku pārvadāšanas režīmu.
Pārdošanā Eiro6 „MAN TGX” parādīsies pavisam drīz – pirmajos tirgos jau februārī,
tādēļ pagaidām jāpieņem vien paša ražotāja sniegtā informācija. Jaunās auto kabīnes būšot ērtas un ergonomiski veidotas. Paredzēti trīs ietilpībā atšķirīgi kabīnes tipi: XL, XLX un XXL. Īpaša uzmanība esot pievērsta vadītāja sēdeklim, mērinstrumentu un vadības ierīču izvietojumam, kā arī atpūtas zonai. Piemēram, sēdekli varēšot pielāgot visdažādākajām šofera vajadzībām un tas būšot aprīkots ar autonomu apsildes un vēsināšanas sistēmu.
„TGX” tikšot piedāvāti dzinēji ar darba tilpumu no 10,5 līdz 12,4 litriem, kas nodrošinās jaudas diapozonu no 360 līdz 480 Zs un maksimālo griezes momentu no 1800 līdz 2300 Nm. Neatkarīgi no jaudas tos būs iespēja komplektēt vai nu ar automātiskaj’;am vai „TipMatic” mehāniskajām transmisijām.
Ražotājs apgalvo, ka „MAN” dzinēji bez problēmām spēšot sasniegt pat 1,5 miljonu km nobraukumu
un degvielas patēriņa ziņā būšot vieni no ekonomiskākajiem savā klasē. Tiesa garantija tiks dota uz trijiem gadiem vai 450 000 km. Apkopes intervāls paredzēts pēc 120 000 km nobraukuma.
„TGX” esot paredzētas komplektācijas ar dažādu riteņu bāzi, kā arī balstiekārta būšot aprīkots ar elektronisku gaisa spilvenu sistēmu, kas ļaus mainīt attālumu no zemes vai nu par 9 cm uz leju vai 19 cm uz augšu. Lai veiktu šis manipulācijas, pietiks nospiest vienu atustiņu vadības panelī.
„MAN TGX” bšu aprīkots arī ar dažādām drošibas sistēmām, Piemēram, elektroniskā bremzēšanas sistēma (EBS), stabilizācijas sistēma (ESP), braukšanas joslas sekošanas sistēma (LGS) un automātiska vienmērīga kustības ātruma uzturēšanas sistēma (ACC).