Karstasinīgos motorvīrus (un arī dažas sievas), kuri iecienījuši ķert adrenalīnu Gaiziņkalnā rīkotajā kalnā braukšanas ziemas festivalā “Auto Traks”, vēroju jau pērn. Šogad nolēmu šajā pasākumā arī mazliet pastrādāt un šo to fiksēju bildēs un videorullīšos. Neizpalika arī pārsteigums…
Kā domājat, kas man sagādāja lielāko pārsteigumu? Visdažādākā gadagājuma “Audi” qautrras vai līdzvērtīgi “Subaru”, kas tur bija pārstāvēti kuplā skaitā, un daudzi tiešām ledus-sniega putras klāto Lielā Golgāta nogāzi pievarēja? Nē. Visvisāda kaluma džipi, no kuriem daļa tā arī augšā netika? Nē. Par kvadracikliem un močiem pat nav ko runāt. Skaidrs, ka tiem jāiet kalnā kaucot vai ņurdot, ja vien pie ragiem kaut cik lietpratīgs vadītājs. Nepārsteidza arī plaši pazīstamais TV makšķernieks Edgars Zveja, kura vadītais pavisam jaunais “Subaru” kalna virsotni pirmajā braucienā tā arī neieraudzīja, lai gan nevar teikt, ka Edža ar autobraukšanu būtu galīgi uz ‘Jūs’.
Nelielu izbrīnu radīja kaut kur uzbūvētais monstrs Killer ar “Porsche” virsbūvi starp milzu riteņiem, jo pat tas pirmajā reizē kalnā tā arī netika.
Norakās pavisam netālu no finiša līnijas (otro braucienu neredzēju, jo biju devies izdzert karstu tēju). Zināmu pārsteigumu sagādāja saujiņa “Volkswagen” busiņi, kas turpretim kalnā uzlidoja šķietami viegli. Jā, protams, ar Syncro pilnpiedziņu bruņoti, taču gari, smagnēji un bez jebkādiem tur starpasu bloķiem vai pazeminātajiem pārnesumiem. Pareizas riepas, īstās ‘blīves’ starp stūri un sēdekli un lieta darīta!
Taču lielāko pārsteigumu man un, pieļauju – ne man vienam, sagādāja kravas auto “MAN”.
Turklāt tas bija ārēji gluži parasts divtiltu “MAN TGS”, nevis trīs vai četru tiltu visurgājējs. Nē, nu gluži parasts jau arī tas nebija, jo konkrētais “TGS 18.480.4x4X” bija aprīkots ar MAN HydroDrive sistēmu, kas ar hidrosūkņa palīdzību nepieciešamības gadījumā ļauj aktivizēt arī priekšējā tilta vilkmi. Jā, Golgātai izaicinājumu metušā TGS riteņi bija aprīkoti ar speciālām ķēdēm, ko izmanto pārgājamības palielināšanai gan kravas mašīnām, gan traktoriem. Un tomēr “MAN TGS” mani pārsteidza, otrajā piegājienā ar aktivizētu HydroDrive gandrīz, gandrīz sasniedzot Lielā Golgāta virsotni. Tas tika aptuveni tik pat tālu, cik jau pieminētais monstrs Killer.