„Mercedes-Benz” gatavo prezentācijai „Econic NGT”

mercedes_benz_prezentuet_gruzovik_econic_ngt_7

Starptautiskajā komerctransporta izstādē „IAA-2014” kompānija „Mercedes-Benz” gatavojas prezentēt ar gāzes dzinēju aprīkotu komunālo kravas automobili ar zemās grīdas kabīni „Econic”.

Aptuveni pirms gada tirgū nonāca ievērojami modernizēts komunālajam sektoram paredzētais modelis „Mercedes-Benz Econic”. Automobilis bija ieguvis jaunu šasiju, modernu kabīni un, protams, jaunākās paaudzes „Euro 6” standartiem atbilstošus dzinējus. Tagad dzinēju gammā gaidāms nozīmīgs papildinājums – ar dabasgāzi (metānu) „barojams” sešcilindru motors „M 936 G”.

Econic NGT Euro VI

Tā darba tilpums ir 7,7 l, jauda – 302 ZS, bet griezes moments – 1200 Nm.

Dzinējs izveidots uz turbodīzeļa „OM 936” bāzes. No tā aizgūts cilindru bloks un galva. Kas tam jauns? Uzstādīta benzīna motoram līdzīga aizdedzes sistēma, turbokompresors ar asimetrisku turbīnu, cits pārplūdes vārsts, kā arī modificēta sadegšanas kameras ģeometrija. Motorā tiek izmantota atgāzu recirkulācijas sistēma. Šajā gadījumā gan tā nekalpo, lai samazinātu kaitīgo izmešu koncentrāciju, bet gan lai tās papildus atdzesētu (tādēļ, ka gāzes motoriem atgāzes ir ar ievērojami augstāku temperatūru nekā dīzeļdzinējiem).

mercedes_benz_prezentuet_gruzovik_econic_ngt_5

Gāzes dzinēji tradicionāli ir videi draudzīgāki nekā dīzeļi. Atgāzēs ir par 20% mazāk slāpekļa oksīda, bet sodrēji sadegšanas procesā neveidojas vispār, tādēļ automobiļiem nav nepieciešams tāds dārgs mezgls kā cieto daļiņu filtrs (PDF). Bez tam gāzes motors ir ievērojami klusāks darbībā, tas viegli iekļaujas 80 dB trokšņu robežās. Vienīgais trūkums – „M 936 G” sanācis par 500 kg smagāks nekā bāzes dīzeļmotors, tomēr jaunās paaudzes „Econic” modeļa kravnesība ir par 400 kg lielāka. Kā izrādās, svara ekonomija panākta, izgatavojot vieglākus gāzes balonus. To tērauda korpuss ir pastiprināts ar stikla šķiedras armatūru.

„Econic NGT” dzinējs tiek komplektēts ar „Allison” automātisko sešpakāpju pārnesumkārbu.

„Mercedes-Benz” uzsāka „Econic” modeļu saimes ražošanu 1998. gadā. Aizvadīto 14 gadu laikā darba biržā nonākuši vairāk nekā 13 tūkstoši šādu mašīnu. To galvenā priekšrocība ir zemās grīdas kabīne, kas atvieglo apkalpojošā personāla iekāpšanu un izkāpšanu. Kā jau tika pieminēts iepriekš, pērn tirgū nonāca jaunās paaudzes „Econic”.

mercedes_benz_prezentuet_gruzovik_econic_ngt

Kā liecina ražotāja informācija „IAA” ekspozīcijā Hanoverē „Mercedes-Benz” stendā tiks demonstrēts komplektācijas variants „Econic 2630 NGT” – uz īsās bāzes trīsasu šasijas ierīkots atkritumu vedējs.

Birkas: