„Mercedes-Benz” izrāda pašu ietilpīgāko autobusu

Vācu kompānijas „Mercedes-Benz” izgatavotais divsekciju autobuss ar elastīgo sakabi „CapaCity L” izceļas ar rekordietilpību, turklāt tas aprīkots ar inovatīvu piekabes stabilizācijas sistēmu.

„CapaCity L” virsbūves garums ir 21 m, t.i., par 3 m vairāk nekā tradicionāli izmantojamie divu sekciju pilsētas autobusi. Tā salonā ir vieta 191 pasažierim.

Vācijā (tāpat kā Latvijā) transportlīdzekļu maksimāli pieļaujamais garums ir 18,75 m, taču šim Štutgartes izstrādājumam likumdevēji ir gatavi izdarīt izņēmumu,

pateicoties tā lieliskajai manevrētspējai.

Par to rūpējas papildus stūrējamā aizmugurējā ass (ASA).

„CapaCity L” ir izveidots uz populārā modeļa „Citaro G” bāzes. Palielinātā garuma un ietilpības dēļ autobusa pilnā masa ir pieaugusi līdz 32 tonnām.

Kā viens no pievilcīgiem ekspluatācijas parametriem ir rekordzems īpatnējais degvielas patēriņš – patēriņš uz vienu pasažieri. Tas pie mašīnas pilna noslogojuma sastāda tikai 0,5 l/100 km. No vienas puses to nodrošina salona iespaidīgā kapacitāte, bet no otras – „Mercedes” jaunās paaudzes 10,7 l turbodīzelis. Tas tiek piedāvāts divās jaudas versijās – ar 360 un 394 ZS. Abas, protams, atbilst „Euro 6” ekoloģiskajiem standartiem.

mercedes_benz_prezentoval_samyy_vmestitelnyy_avtobus_3

Kā jau ievadā minēts, „CapaCity L” aprīkojumā ir unikāla Štutgartes inženieru izstrādāta elektrohidrauliskā piekabes stabilizācijas sistēma ATC („Articulated Turntable Controller”). Tā palīdz izvairīties no nekontrolētām sānslīdēm, faktiski izpildot gaitas stabilitātes kontroles sistēmas asistenta funkcijas. Tas ir nozīmīgs papildinājums autobusu aktīvās drošības aprīkojuma jomā.

Birkas: