Nesen „AutoMedia.lv” izmēģināja un arī dažiem ļaudīm no malas iedeva izbraukt ar jauno „Opel” vieglā komerctransporta (Light Commercial Vehicle) furgoniņu „Combo”. Lai gūtu salīdzinošu priekšstatu un reizē atsvaidzinātu atmiņā viena no LCV segmenta modes noteicējiem iespējas, bijām vienlaikus palūguši „Renault” pārstāvjiem līdzinieku „Renault Kangoo Express”…
Īpaši neatrunājot vajadzības, sagadījās tā, ka standarta riteņbāzes „Combo” pretī stājās „Kangoo Express Maxi” ar pagarināto riteņbāzi. Hmm… tieši salīdzināt abus būtu bijis ne visai godīgi un situācija lika atcerēties veco triku ar „manējā lūdzu kraujiet par dažiem kliņgeriem vairāk…”.
Tad nu nolēmām noskaidrot, cik tad īsti vairāk nekā ar īso „Combo” var aizvest ar garo „Kangoo”?
Šo uzdevumu atrisināt mums palīdzēja riepu serviss „Laneks”. No noliktavas tika izstumta palete ar vienādām 195/65 R15 izmēra riepām. Aizmurējo sēdekļu rindu atstājām virtuāliem pasažieriem un riepas krāvām tikai standarta bagāžas telpā. Īsais „Combo” uz borta brīvi paņēma 13 melnos ripuļus. Garais „Kangoo” par trim riepām vairāk. Tātad garais „Kongoo” var aizvest vismaz piecus cilvēkus un vēl 8 riepu kompolektus,bet īsais „Combo” attiecīgi piecus un tikai sešus ar pusi.
Te gan obligāti jāpiebilst, ka „Combo” atšķirībā no spartiskā, rūpnīcā ar plikiem bleķiem kravas telpā atstātā „Kangoo” bija salīzinoši glaunā komplektācijā ar gaiši līdz pat aizmugures durvīm izoderētu salonu. Nu negribējās krēmkrāsas griestu svaigo apšuvumu ar melnas gumijas pēdām noķēpāt, lai gan bija labi redzams, ka būtībā vēl vienu riepu īsajā „Combo” var dabūt iekšā. Tad būtu pilni septiņi riepu komplekti.
Vēl piebilstams, ka abiem auto bija standarta augstuma jumts, lai arī šinī segmentā ne vienam vien furgoniņam, tostarp „Combo”, ir versijas ar paaugstināto jumtu. Tātad – mūsu gadījumā starpība faktiski bija divas riepas jeb viens riepu komplekts. Vedot cita veida kravu, ļoti iespējams, ka ietilpības rezultāti būtu mazliet citādi, taču liela atšķirība ir izslēgta.
Protams, kāds var iebilst, ka korektāk būtu bijis salīdzināt „Combo” un „Kangoo” ar vienādām riteņu bāzēm nevis likt viena zīmola garo pret cita īso. Taču tā mēs neuzzinātu to, ko zinām tagad – vismaz pārvadājot riepas, sausais ieguvums starp abu minēto konkurentu izmēru atšķirīgajām mašīnām izrādījās mazāks nekā bijām gaidījuši.
Ņemot vērā, ka arī dīzeļmotori abiem bija, lai arī ar vienādu jaudu, tomēr ar atšķirīgu darba tilpumu, tomēr mēģināsim apsvērt degvielas patēriņa jautājumu. Mūsu gadījumā vismaz pēc rūpnīcas datiem spriežot, garais un smagākais „Kangoo” ar mazākā tilpuma motoru nav rijīgāks par īso „Combo”. Vai tā tiešām būs ilgākā ekspluatācijā, tikai dzīve paradīs. Ievērojām arī to, ka īsajam „Combo” bija uzstādītas riepas, kas paredzētas smagāku kravu pārvadāšanai nekā garajam „Kangoo”. Pēc vizuālas apskates ievērojām arī, ka amortizatori un spirālatsperes aizmugurē maktenākas izskatās „Opel”. Ražotāju tehnisko datu salīdzināšana (skat. zemāk tabulu) apstiprināja, ka īsais „Combo” oficiāli drīkst vest smagāku kravu nekā garais „Kangoo”.
Mūsu gadījumā „Kongoo Express Maxi Combi 1,5 dCi” (90 Zs) ar piecām sēdvietām maksā sākot no 12 840 latiem, bet „Opel Combo Tour 1,6 TDCI” (90 Zs) ar piecām sēdvietām maksā no 12 751 lata. Tātad faktiski vienādi. Garais „Combo Tour” maksā jau sākot no 14 037 latiem. Komforta komplektāciju izvēle, lai paliek katra paša ziņā. Mūsu gadījumā, kā jau no iepriekš rakstītā varēja secināt, „Combo” bija bagātīgā komplektācijā, bet „Kango” vienkāršā. Tiesa, minot cenas, mēs skatāmies uz konkrētās modifikācijas bāzi jeb lētāko pieejamo.
„AutoMedia.lv” ar šo improvizēto eksperimentu potenciālajiem pircējiem grib ieteikt allaž apdomāt,
vai, pērkot šāda tipa mazos komercauto, ir vērts par garo versiju maksāt vairāk, apzinoties arī to, ka garā būs dārgāka (vismaz vienas markas ietvaros) ne tikai iegādē, bet, visticamāk, mazliet arī ekspluatācijā. Vismaz no degvielas patēriņa viedokļa tā teorētiski vajadzētu būt, jo svarā taču tomēr atšķirības ir. Tātad, plānojot šādu pirkumu, vispirms būtu ieteicams ļoti rūpīgi izvērtēt pašu vajadzības.
Testēto auto tehniskie (ražotāju) dati
Opel Combo Tour | Renault Kangoo Express Maxi | |
Garums (mm) | 4390/4740¹ | 4597 |
Platums bez spoguļiem (mm) | 1831/1831¹ | 1829 |
Augstums (mm) | 1845/1880¹ | 1802 |
Riteņu garenbāze (mm) | 2755/3105¹ | 3081 |
Bagāžas nodalījuma tilpums ar nolocītu aizmugures sēdekli (l) | 3200 | 3400 |
Bagāžas telpas grīdas augstums no zemes (mm) | 572/545¹ | 563 |
Kravas telpas garums no aizmugures sēdekļiem līdz durvīm (mm) | 991/1341¹ | 1328 |
Kravas telpas augstums (mm) | 1166/1166¹ | 1154 |
Attālums starp riteņu arkām (mm) | 1186/1186¹ | 1145 |
Pašmasa (kg) | 1430 | 1402 |
Pilna masa (kg) | 2030 | 2155 |
Kravnesība (kg) | 750-1000 | 740 |
Motors | 1,6 l CTDI (1598 cm³) turbodīzelismaks. jauda 90 Zs pie 4000 apgr./min.maks. grieze 290 Nm pie 1500 apgr./min. | 1,5 l dCi (1461 cm³) turbodīzelismaks. jauda 85 Zs pie 3800 apgr./min.maks. grieze 200 Nm pie 1750 apgr./min. |
Atgāzu emisiju klase | Euro V | Euro V |
CO2 emisijas (g/km) | 138-148 | 140 |
Degviela | dīzeļdegviela | dīzeļdegviela |
Maksimālais ātrums (km/h) | 164 | 158 |
Dinamika 0-100 km/h (s) | 13,4 | 16,0 |
Degvielas patēriņš (l/100 km) | Pilsētā – 6,1-6,3Uz šosejas – 4,7-5,2Jauktā režīmā – 5,2-5,6 | Pilsētā – 5,9Uz šosejas – 5,0Jauktā režīmā – 5,3 |
Degvielas tvertnes tilpums (l) | 60 | 60 |
Velkošā ass | Priekšējā | Priekšējā |
Ātrumkārba | 6-pakāpju manuālā | 5-pakāpju manuālā |
Stūresrata apgriezieni un apgriešanās diametrs (m) | 2,8 (11,2) | 3,2 (11,9) |
Riepas | 205/55 R16 | 195/65 R15 |
¹”Opel Combo” ar garo riteņu bāzi