Pērn nedaudz audzis jauna smagā komerctransporta tirgus, gandrīz pusi aizņem „Volvo”

Volvo_Belgija 060

„AutoMedia.lv” jau vēstīja, ka niecīgi, bet tomēr 2012.gadā Latvijā ir augusi jaunu vieglo auto un vieglā komerctransporta (līdz 3,5t) tirdzniecība. Pēc CSDD apkopotās informācijas arī jauna smagā  komerctransporta (virs 3,5t) pirmreizējo reģistrāciju skaits ir pieaudzis kopumā par +6% (1605 transportlīdzekļi), salīdzinot ar 2011.gadu (1520).  

Tiesa, komerctransporta segmentos ar pilnu masu no 3,5t līdz 7,5t un no 7,5t līdz 12t pirmreizējās reģistrācijas Latvijā ir kritušās. Segmentā līdz 7,5t par 10%, bet segmentā no 7,5t līdz 12t par vairāk nekā trešo daļu jeb 38%. Pieaugums ir lielā komerctransporta segmentos – no 12t līdz 16t un virs 16t par attiecīgi +25% un +7%.

2012.gada divpadsmit mēnešos smagais komerctransports ar pilno masu no 3,5t līdz 7,5t pirmreizēji visvairāk reģistrēts „Iveco(29), „Mercedes Benz” (12) un „”Volkswagen (12) marku automašīnām, kategorijā no 7,5t līdz 12t – „Mercedes Benz” (10), „Iveco” (6) un „MAN” (2), bet no 12t līdz 16t – „Mercedes Benz” (7), „Volvo” (2), „Renault” (2) un kategorijā virs 16t – „Volvo” (700), „DAF” (276) un „Scania” (251).

Absolūtie cipari rāda, ka patiesi nozīmīgs ir tikai lielo – virs 16t – kravas vilcēju noiets

Vidēji 68% no kopējā smagā komerctransporta skaita (ieskaitot autobusus un specializēto tehniku) ir iegādāti korporatīvajos vairumiepirkumos. Lielākie pircēji bijuši SIA „Kreiss” (255), SIA „Dinotrans” (61), SIA „Baltic Logistic Solutions” (22), SIA „S.Tur Logistika” (21), SIA „Alitrans” (20), OOO „Pskovskaja Transportno-Logisticheskaja Gruppa” (20).

„Arī smagā komerctransporta pārdošanas apjomi ir ļoti atkarīgi gan no valsts un pašvaldību iepirkumiem, gan arī no arī ES līdzfinansētajiem projektiem. Ir vairāki privātie uzņēmumi, kas pagājušajā gadā ir plānojuši lielākus smago transportlīdzekļu iepirkumus, bet vēl nav veikuši to iegādi, tādēļ faktiskais transporta pirkums notiks šogad. „Iveco” transportlīdzekļi joprojām varētu būt aktuāli salīdzinoši plašā kategorijā – virs 3,5t līdz pat 16t. Seglu vilcēju segmentā būtisku tirgus apjoma pieaugumu „Iveco” neprognozē”, teic „Ivecotransportlīdzekļu izplatītāja SIA „Mono filiāle „ITC Latvija”” direktora vietniece Dace Bindare.

Jauni autobusi Latvijā ir reģistrēti 93 reizes, kas ir par 51% mazāk kā 2011.gadā (189), visbiežāk CSDD reģistrējot Jelgavā montētos „AmoPlant” (18), „Volkwagen” (15) un „Mercedes Benz” (14) marku autobusus.

Aizvadītā gadā jauni motocikli un tricikli ir reģistrēti par 2% (517) vairāk kā 2011.gadā (507), no motocikliem populārākie bijuši „Honda” (97), „BMW” (44) un „KTM” (26).

Latvijas jauna komerctransporta   virs 16 tonnām reģistrācija pēc zīmola (Avots: CSD’D/AutoAsociācija)
DEC. DEC. Perioda 1-12 mēn. 1-12 mēn. Perioda 2012/11
Zīmolu 2012. daļa 2011. daļa izmaiņa 2012. daļa 2011. daļa izmaiņa p.p. pkt.
1 VOLVO 22 37,3% 30 39,5% -27% 700 46,4% 537 38,2% 30% 8,3%
2 DAF 17 28,8% 13 17,1% 31% 276 18,3% 281 20,0% -2% -1,7%
3 SCANIA 7 11,9% 21 27,6% -67% 251 16,6% 255 18,1% -2% -1,5%
4 MERCEDES BENZ 6 10,2% 5 6,6% 20% 149 9,9% 220 15,6% -32% -5,8%
5 MAN 3 5,1% 2 2,6% 50% 65 4,3% 71 5,0% -8% -0,7%
6 RENAULT 2 3,4% 2 2,6% 0% 45 3,0% 26 1,8% 73% 1,1%
7 IVECO 0 0,0% 2 2,6% -100% 19 1,3% 13 0,9% 46% 0,3%
8 MAZ 2 3,4% 1 1,3% 100% 2 0,1% 2 0,1% 0% 0,0%
9 FAUN 0 0,0% 0 0,0% 1 0,1% 0 0,0% 0,1%
10 GROVE 0 0,0% 0 0,0% 0 0,0% 2 0,1% -100% -0,1%
Kopsumma 59 100,0% 76 100,0% -22% 1 508 100,0% 1 407 100,0% 7%