“Renault” laužas pikabu tirgū, priekšvēstnesis – “Alaskan Concept”

1-Renault-Alaskan_Concept_2015

Tikai jūnija otrajā pusē „Renault” laida klajā uz „Dacia Duster” bāzes veidotu, pagaidām Latīņamerikas tirgiem domātu pikapu „Oroch”, bet jau tiek ziņots, ka jau nākamgad paredzēts izlaist jaunu lielāku pikapu, kas konkurēs globālajā pasaules tirgū. Topošā sērijveida auto prototips „Renault Alaskan Concept” visticamāk tiks parādīts pavisam drīz Frankfurtes autošovā.

Jau nepilnus 20 gadus „Renault” ir Eiropas vieglā komerctransporta tirgus līderis, bet pēdējā laikā iekarojis ļoti stabilas pozīcijas arī Dienvidamerikā un Āfrikas tirgos. Tiek norādīts, ka „Renault” grupas mērķis ir kļūt par vienu no vadošajiem vieglā komerctransporta ražotājiem pasaulē.

Lai sasniegtu šo mērķi, uzņēmums ir nolēmis ienākt pikapa tipa transportlīdzekļu segmentā, kurš sastāda vairāk nekā trešdaļu no visa apgrozījuma globālā vieglā komerctransporta tirgū.

5-Renault-Alaskan_Concept_2015

„Alaskan Concept” dizains precīzi atbilst pikapu tradicionālajam veidolam un vienlaikus atspoguļo „Renault” zīmola jaunās paaudzes raksturīgos stila elementus. Kopumā jāteic, ka, ja neskaita veidojumu uz pikapa jumta, „Alaskan” izskatās kā visnotaļ reāls sērijveida auto. Turklāt „Renault” uzsver, ka jaunā pikapa ražošanas versija tiešām būšot līdzīga konceptmodelim un tai būšot tādi paši izmēri. Tikai jāšaubās, nez vai 21 collu izmēra riteņiem atbilstošās milzīgās riteņu arkas saglabās savu veidolu, jo komerctransportam vienlaikus jābūt ar pragmatiski būvētam, bet 21 collu riteņi un riepas nu nekādi šim mēŗķim neatbilst. Savukārt LED gaismas optikā gandrīz droši, ka paliks, jo šī gaismu tehnoloģija nu jau autopasaulē kļuvusi par visnotaļ pierastu lietu ne tikai Premium mašīnām.

Sērijveida mašīna tikšot prezentēta jau 2016.gada pirmajā pusē.

„„Alaskan” ārējais izskats ir veidots atbilstoši pikapu dizainam, ieskaitot iespaidīgos izmērus un vizuāli atspoguļoto spēka sajūtu. Vienlaikus tika pievienotas „Renault” zīmolam raksturīgas detaļas, kas padarīja galējo dizainu vēl vairāk vizuāli pievilcīgu,” stāsta „Renault” grupas vecākais viceprezidents Laurens van den Akers, kurš ir atbildīgs par korporatīvo dizainu.

Koncepts ir aprīkots ar „Renault” 2,3 litru tilpuma četrcilindru biturbo dīzeļdzinēju no lielākā komercfurgona „Master”. Jaudas parametri „Renault” paziņojumā gan nav minēti, bet uz „Master” šim spēka agregātam ir versijas ar jaudu no 99 līdz 148 Zs.

Ražotājs uzsver, kaAlaskan Concept” ir veidots tā, lai atbilstu gan biznesa, gan atpūtas un ikdienas pārvietošanās vajadzībām. Tas paredzēts kravai ar masu vairāk par vienu tonnu, kā arī pieciem braucējiem. Kravas kastē iebūvēti trīs gareniski izveidoti padziļinājumi vieglākai kravas nostiprināšanai, kā arī izveidoti papildus nodalījumi kravas kastes sānos drošākai kravas aizsardzībai. Būšot pieejami arī kravas kastes ieliktņi un pārvalki.

Tiek uzsvērts, ka sērijveidā jaunajam pikapam tikšot nodrošināts plašs virsbūvju, motoru un pārnesumkārbu klāsts. Tas visticamāk nozīme, ka, līdzīgi kā citu ražotāju analogiem, arī „Renault” pikapam būs kabīnes versijas bez otrās rindas sēdekļiem un ar vienkāršu soliņu otrajā rindā. Tāpat norādīts, ka tikšot izmantoti elementi no „Renault” krosoveriem „Captur” un „Kadjar”.

Par topošā pikapa spējam īpaši nav jāšaubās, jo netiek slēpts, ka tas top sadarbībā ar „Renault-Nissan” alianses japāņu partneri, kam ir milzīga pieredze pilnpiedziņas mašīnu, tostarp pikapu ražošanā.

Pēc „Renault” sniegtajiem datiem globālajā tirgū 2014.gadā tika pārdoti vairāk nekā 5 miljoni pikapu un tieši uz tiem galvenokārt balstīts vieglā komerstransporta pieaugums.

Pikabu tirgus struktūra:

Pustonnas pikapi: 3% no pasaules tirgus ar izaugsmes iespēju līdz 35% laika periodā no 2014 līdz 2019 g.

Vienas tonnas pikapi: 17% no pasaules tirgus ar izaugsmes iespēju līdz 19% laika periodā no 2014 līdz 2019 g.

Pilna izmēra pikapi: 18% no pasaules tirgus, no kuriem 90% tiek izmantoti ASV un Kanādā.

Līdztekus jaunu modeļu ieviešanai, uzņēmums nolēmis ieviest arī globālu „RenaultPro+” zīmolu, kas specializēsies atbalsta sniegšanā “Renault” vieglā komerctransporta īpašniekiem. “Renault Pro+” speciālistu tīkls gādāšot par patīkamu un augstvērtīgu pieredzi gan biznesa, gan privātajiem klientiem, nodrošinot personalizētu pieeju un pakalpojumu klāstu no sākotnējās reklāmas līdz atbalstam pēc pirkuma veikšanas.

Birkas: