Franču autoražotāja komerctransporta specializētā nodaļa “Renault Pro+” paziņojusi, ka šogad plāno laist tirgū divus jaunus elektromobiļus – “New Kangoo Z.E.” un “Master Z.E.”.
Otrās paaudzes “Kangoo Z.E.” dīleru salonos nonāks vasaras sākumā, bet “Master Z.E.” – tuvāk gada nogalei.
Atgādināsim, ka “Kangoo” ar elektrisko piedziņu un abreviatūru Z.E. modeļa nosaukuma paplašinājumā “Renault” pirmo reizi laida klajā 2011. gadā, un jau nākamajā gadā tas kļuva par pirmo elektromobili, kas nopelnīja prestižo Gada Furgona titulu. Līdz šim franču ražotājam ir izdevies pārdot 25 tūkstošus pirmās paaudzes “Kangoo Z.E.”.
Kā liecina kompānijas preses dienesta izplatītā informācija, līdztekus modernizētam dizainam un uzlabotai ergonomikai “New Kangoo Z.E.” ir ieguvis jaunas paaudzes “LG Cherm” akumulatoru bateriju, kuras kapacitāte palielināta par 33 kWh, kā arī efektīvākas darbības elektromotoru ar 44 kW (60 ZS) jaudu. Šie jaunumi ļāvuši palielināt automobiļa gaitas rezervi no līdzšinējiem 170 līdz 270 km. Ražotāja pārstāvji gan diplomātiski norāda, ka
reālos ekspluatācijas apstākļos automobilis ar vienu uzlādi spēj nobraukt nedaudz vairāk par 200 km.
Auto aprīkojuma komplektā iekļauta jauna un pilnveidota uzlādes ierīce “WallBox” (7 kW/32 A), ar kuras palīdzību aptuveni sešās stundās var veikt pilnu akumulatoru uzlādi no 230 V sadzīves elektrotīkla. Viena uzlādes stunda ļauj palielināt gaitas rezervi aptuveni par 35 km.
“Kangoo Z.E.” būs pirmais elektriskās piedziņas elektromobilis, kas aprīkots ar apsildāmu kondicioniera sūkni. Tas atvieglos sūkņa darbību un mazinās enerģijas zudumus aukstā laikā. Bez tam “Kangoo Z.E.” ir ieguvis arī salona iepriekšējas apsildes un atdzesēšanas funkciju, ko var aktivizēt, gan ar taustiņiem uz stūres, gan arī izmantojot speciālu aplikāciju viedtālrunī.
“Renault New Kangoo Z.E.” būs pieejams ar divu garumu virsbūvēm (4,28 un 4,66 mm), ar divvietīgu vai piecvietīgu kabīni. Proti, furgoniņa kravas nodalījuma tilpums būs vai nu 3,0 vai 4,6 m3, bet kravnesība jebkurā versijā – 650 kg.
Protams, papildinātas arī “New Kangoo Z.E.” multimediju iespējas. Piemēram, “Z.E.Trip” serviss ļaus, izmantojot GPS sistēmu, atrast maršrutam tuvākās uzlādes stacijas, turklāt informēs auto vadītāju par tajās pieejamajām brīvajām vietām. Savukārt “Z.E.Pass” programma, kas būs pieejama viedtālrunī vai planšetdatorā, ļaus noskaidrot elektroenerģijas tarifus, kā arī veikt apmaksu par auto uzlādi.
Kā jau sākumā minēts, “Renault” gatavojas elektrificēt arī pilnīgi jaunu spēkratu klasi – savu furgonu ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, t.i., “Master”. Tā aprīkojumā paredzēta tāda pati akumulatoru baterija kā mazajam brālim “Kangoo Z.E.”, bet par 12 kW jaudīgāks elektromotors (56 kW/76 ZS). Atbilstoši standartizētajam “NEDC” ciklam “Master Z.E.” ar vienu uzlādi spēj nobraukt līdz 200 km. Enerģijas ekonomijas nolūkos tā maksimālais ātrums ir ierobežots pie 115 km/h.
“Renault Master Z.E.” tiks piedāvāts kā slēgta tipa kravas furgons, ar trīs dažādiem riteņu bāzes garumiem, ar standarta vai paaugstinātu jumtu. Automobiļa kravas nodalījuma apjoms variēs no 8 līdz 13 m3, bet kravnesība – no 1000 līdz 1100 kg. Bez tam būs pieejama arī kravas šasija ar 1400 kg kravnesību.