„Scania” atklāj poligonu klimatiskajiem izmēģinājumiem

Scania_veja_tunelis

Pagājušajā nedēļā zviedru kompānija „Scania” savā Sēdertaljes pētījumu un dizaina centrā svinīgi atklāja speciāli kravas automobiļu un autobusu klimatiskajiem izmēģinājumiem paredzētu vēja tuneli.

Jaunizbūvētajā aerodinamiskajā tunelī „Scania” varēs izmēģināt savus jaunos modeļus visskarbākajos apstākļos. Tas būtiski paātrinās un atvieglos automobiļu izstrādes procesu un ļaus atteikties no daļas laikietilpīgo testu.

„Ar šāda moderna aprīkojuma palīdzību mēs vēl efektīvāk samazināsim degvielas patēriņu un kaitīgos izmešus atgāzēs,” skaidro kompānijas zinātniskās pētniecības un inovāciju daļas viceprezidents Haralds Ludaneks. „Ja mums izdosies samazināt sniega, lietus un dubļu nevēlamo iedarbību, vadītāji varēs strādāt komfortablākās un drošākās kabīnēs.”

Klimatisko izmēģinājumu tunelī iespējams mainīt temperatūru robežās no –35 līdz +50 grādiem,

bet mitrumu – no 5 līdz 95%. Lai radītu dažāda tipa nokrišņus telpā uzstādīts speciāls smidzināmais aprīkojums un vairāki nelieli sniega lielgabali, turklāt iespējams variēt ne tikai nokrišņu intensitāti un temperatūru, bet arī lietus pilienu un/vai sniegpārslu izmēru. Ar ventilatoru palīdzību iespējams imitēt pretvēja plūsmu, kas ir analoga automobiļa kustībai ar ātrumu 100 km/h. Pievienojot ūdenim krāsojošas vielas, aerodinamikas speciālisti varēs novērtēt noplūstošā ūdens un dubļu kustību pa automobiļa virsbūves virsmu.

Scania_veja_tunelis_1

„Scania” klimatisko izmēģinājumu kompleksa būvniecība tika uzsākta 2011. gadā. 25 m augstās celtnes izbūve, iekārtošana un komplicētais tehnoloģiskais aprīkojums zviedru kompānijai izmaksāja 400 miljonus eiro. Tik augsta māja nepieciešama, lai aerodinamiskajā tunelī varētu iebraukt jebkāda izmēra kravas automobili vai autobusu, bet lielu vietu prasīja milzīgā turbīnas sprausla (tā aizņem 13 m2) un ventilācijas sistēma, caur kuru pēc tam tiek izvadīta spēcīgā un apjomīgā gaisa plūsma.

Birkas: